Mit csinál a lean manager?
Lean manager – Manapság egyre többet hallunk a „lean”megközelítési módszerről a logisztika területén is. Nagyvállalatok előszeretettel használják a „Lean és Kaizen filozófia” – azaz a hatékonyságnövelés és a veszteségcsökkentés módszereit az üzletfejlesztésben, vagy a tevékenységek és költségeik optimalizálásában. Na de miről is van szó?
- A "Lean-filozófia" célja a hatékonyságjavulás a teljes szervezetben, és ezáltal mérhető / demonstrálható megtakarítások képzése, amelynek eredményeként a cég akár új piaci szegmenseket is megcélozhat.
- A filozófia alkalmazásával láthatóvá, ezáltal kiküszöbölhetővé válnak a veszteségek és a termelés folyamata a vásárlói igényekhez igazítható.
- A Lean módszertana egyesíti a nemzetközi minőségfejlesztés elismert gyakorlatait.
- Alkalmazásával a vállalat folyamatai javulnak mind a termelés, mind az adminisztráció és a stratégia-kialakítás területein.
- A "Lean szervezetek" gyorsabban és pontosabban szállítják termékeiket és képesek költségeiket alacsonyabban tartani, mint versenytársaik, ezért piaci pozíciójuk folyamatosan javul.
- A Lean egy olyan műszaki és menedzsment elemekből álló rendszer, amelynek célja a termelékenység folyamatos növelése a vállalat valamennyi érintett dolgozójának bevonásával.
- Egy vállalat "Lean" (karcsú), mert a tömegtermeléshez képest mindenből kevesebbet használ fel: kevesebb emberi erőforrást, időt és raktárkészletet igényel a gyártás folyamán, így a hiba lehetőségét is minimálisra csökkenti.
Mi az a Lean Logisztika?
A Lean Logisztika az ellátási lánc menedzsment olyan megközelítése, amely a pazarlás kiküszöbölésére, a hatékonyság javítására, a folyamatok racionalizálására, a folyamatos áramlás megteremtésére, az együttműködés fokozására és a minőség elérésére összpontosít. A Lean menedzsment célja a költségek csökkentése, miközben fenntartja vagy javítja az ügyfélkiszolgálás szintjét. A logisztikai vállalatok gyakran alkalmazzák a folyamatfejlesztés, a technológia és a szervezeti változtatási kezdeményezések kombinációját.
A Lean Logisztika alapelvei
A pazarlás megszüntetése
A logisztikai lean menedzsment alapja a pazarlás kiküszöbölése az ellátási láncból. Ez magában foglalja a felesleges lépések, a nem lényeges tevékenységek megszüntetését és a folyamatok racionalizálását, hogy azok a lehető leghatékonyabbak legyenek.
A hatékonyság javítása
Ez a fajta menedzsment a folyamatok hatékonyságának javítására összpontosít a pazarlás megszüntetésével és a műveletek racionalizálásával. Ide tartozik a ciklusidők csökkentése, az átfutási sebesség javítása, a megfelelő anyagok és erőforrások optimalizálása.
Folyamatok racionalizálása
Ez a folyamatok racionalizálását és a nem hozzáadott értéket teremtő tevékenységek megszüntetését is magában foglalja beleértve a felesleges munkafolyamatok megszüntetését vagy automatizálását.
Folyamatos áramlás létrehozása
A logisztikai lean menedzsment az áruk és szolgáltatások folyamatos áramlásának megteremtésére összpontosít, minimális megszakítással. Ez magában foglalja a készletszintek kezelését, az átfutási idők csökkentését és az információáramlás javítását.
Az együttműködés fokozása
A beszállítók, a gyártók és a vevők közötti együttműködést maximalizálja. Ez magában foglalja az információk megosztását, a közös célok meghatározását és a vevői elvárások teljesítése érdekében történő együttműködést.
A minőség elérése
Végül a lean logisztika a minőség elérésére összpontosít a termékek és szolgáltatások pontosságának, konzisztenciájának és megbízhatóságának javítása révén. Ez magában foglalja a szigorú minőségi szabványok kialakítását és betartását, a minőségellenőrzési intézkedések végrehajtását és a vevői elégedettség biztosítását.
A Lean manager feladatai
- Hozzájárul a működési keretrendszer végrehajtásához,
- Projektmenedzsment,
- ütemtervek készítése és a végrehajtás felügyelete,
- Folyamatok, rendszerek, eszközök és „best practice” végrehajtása és fejlesztése a hatékonyság maximalizálása érdekében,
- Együttműködik más osztályokkal olyan projektekben, mint a rendszerbevezetések és a munkafolyamatok felülvizsgálata,
- Dokumentálja az üzleti folyamatokat, követelményeket,
- Munkafolyamatokat modellez, benne információkat és trendeket,
- Azonosítja és kommunikálja a kockázatokat, és felhívja a vezetőség figyelmét az ellentmondásokra és problémákra,
- Aktívan részt vesz a problémamegoldási erőfeszítésekben,
- Adatokat elemez, magas szintű jelentéseket készít,
- Kulcsfontosságú szerepet vállal, közvetlenül a logisztikai vezetőnek tartozik beszámolási kötelezettséggel.
Követelmények
- A lean manager diplomával vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkezik
- Projektmenedzsment, üzleti elemzés vagy folyamatfejlesztés terén szerzett ismeretekkel rendelkezik, beleértve a Six Sigma, Lean vagy minőségbiztosítás területén szerzett szakértelmet
- Gyakorlati tapasztalattal és ismeretekkel rendelkezik a meglévő folyamatok újratervezésére és fejlesztésére
- Önállóan dolgozik, képes a feladatok rangsorolására és a határidők betartására
A Lean Logisztika előnyei
A logisztikai lean menedzsment számos előnnyel jár az azt megvalósító vállalatok számára. Ezek közé az előnyök közé tartozik a nagyobb hatékonyság, a költségek csökkentése, a jobb ügyfélkiszolgálás és a nagyobb nyereségesség. A pazarlás kiküszöbölésével, a folyamatok racionalizálásával és az együttműködés fokozásával a vállalatok csökkenthetik a költségeket és javíthatják az ügyfélkiszolgálást. Emellett a lean logisztika segíthet a vállalatoknak abban, hogy agilisabbá váljanak és jobban reagáljanak az ügyfelek igényeire, ami a nyereségesség növekedéséhez vezet. Ebben játszik kulcsszerepet a lean manager.
Lean manager fizetése
A LogiJobs fizetési statisztikája szerint egy logisztikai lean manager fizetése az 1 000 000 és 1 200 000 Forint között mozoghat.