A Logisztikai menedzser – A tematikus „Mit csinál?” blog sorozattal az a célunk, hogy néhány szóban általános áttekintést adjunk egy-egy logisztikai pozíció legfontosabb feladatairól, felelősségéről, a legfontosabb készségekről, amelyeket a pozíció betöltése mindenképpen megkövetel.
Logisztikai menedzser
Általában a logisztikai menedzser felügyeli a készletek és anyagok mozgatását, elosztását és tárolását egy vállalaton belül. Feladatuk az útvonalak megtervezése, a költségvetések elemzése és a szállítmányok feldolgozása. Ehhez tartozik az ellátási lánc irányításával kapcsolatos összes feladat, beleértve a fuvarozók kiválasztását, a szállítási módszerek kutatását, a költségvetések értékelését és a raktározás megszervezését. Minden logisztikai menedzsernek nagy figyelmet kell tanúsítania a részletekre, hogy felügyelje a napi műveleteket, beleértve a logisztikai alkalmazottak munkáját. A kiváló szervezőkészség mellett a logisztikai és készletezési rendszerek alapos ismeretével is rendelkeznie kell.
Legfontosabb feladatai
- fuvarozók kiválasztása,
- szerződések és tarifák megtárgyalása,
- bejövő és kimenő szállítások tervezése és nyomon követése,
- logisztika, a raktár, a szállítás és az ügyfélszolgálat felügyelete,
- raktár megszervezése, az áruk címkézése,
- útvonalak megrajzolása és a küldemények feldolgozása,
- bármilyen problémára vagy panaszra való reagálás,
- az ideális szállítási technikák, útvonalak és fuvarozók felkutatása,
- más részlegekkel való együttműködés a logisztika beépítése a vállalati eljárásokba és műveletekbe,
- költségvetések és kiadások értékelése,
- mérőszámok frissítése és értékelése a teljesítmény értékelése és a fejlesztések végrehajtása érdekében,
- annak biztosítása, hogy minden művelet megfeleljen a törvényeknek,
- irányelveknek és ISO-követelményeknek.
A pozíció által támasztott legfontosabb követelmények
- Alapdiploma üzleti adminisztráció, logisztika, ellátási lánc vagy releváns területen,
- legalább 2-3 év tapasztalat hasonló szerepkörben, a fogyasztási cikkek iparágának alapos ismerete,
- a logisztikai és készletgazdálkodási szoftverek alapos ismerete,
- analitikus, problémamegoldó és szervező képesség,
- kiváló szóbeli és írásbeli kommunikációs készség.
„Mit csinál?” sorozatunk további részeiben képet kaphatsz a logisztikai technikus teendőiről, elvárásairól is.