A raktárvezető irányítja az átvételi, raktározási és elosztási műveleteket. Felügyelni a különböző termékek hatékony átvételét, tárolását, értéknövelő kiszolgálását és feladását. Biztosítja a termelékenységi célok elérését, valamint a raktári folyamatok zökkenőmentesen és gyors lebonyolítását.

A raktárvezető alapfeladatai
A raktár irányítása a vállalat irányelveinek és jövőképének megfelelően. Az átvételi, raktározási, elosztási és karbantartási műveletek felügyelete. Az elrendezés kialakítása és a hatékony helykihasználás biztosítása
Feladatai közé tartozik
- A raktár stratégiai irányítása a vállalat irányelveinek és jövőképének megfelelően,
- Felügyeli az átvételi, raktározási, elosztási és karbantartási műveleteket,
- Az elrendezés beállítása és a hatékony helykihasználás biztosítása,
- Optimális működési irányelvek és eljárások kezdeményezése, koordinálása és végrehajtása,
- A raktározási, kezelési és szállítási jogszabályi követelmények betartása,
- Az egészségügyi és biztonsági, higiéniai és biztonsági előírások betartása,
- A készletellenőrzés irányítása és az adattárolási rendszerrel való egyeztetés biztosítása,
- Az éves költségvetés készítése,
- Kapcsolattartás az ügyfelekkel, beszállítókkal és szállító cégekkel,
- A munkarend megtervezése, a feladatok megfelelő kiosztása és az eredmények értékelése,
- Az alkalmazottak felvétele, kiválasztása, orientálása, felkészítése és motiválása,
- Rendszeres jelentések és statisztikák készítése (Bejövő/Kimenő áruk státuszjelentés, elfekvő készlet-jelentés stb.),
- Visszajelzések fogadása és a nyújtott szolgáltatások minőségének figyelemmel kísérése.
A munkakör betöltéséhez szükséges szakmai kompetenciák
Bizonyított raktárvezetői munkatapasztalat
Raktárkezelési eljárások és legjobb gyakorlatok (best practice) ismerete
Bizonyítottan képes a folyamatfejlesztési kezdeményezések végrehajtására
A raktározási kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) alapos ismerete
Gyakorlati tapasztalat a raktárkezelő szoftverekkel és adatbázisokkal kapcsolatban
Személyes skillek
- Vezetői képességek, munkatársak irányításának képessége,
- Erős döntéshozatali és problémamegoldó képesség,
- Kiváló kommunikációs készség,
- Logisztika, ellátási lánc menedzsment vagy üzleti adminisztráció területén szerzett diploma.
„Mit csinál?” rovatunkban sorra vesszük a logisztikai munkakörök jellemző sajátosságait és a szükséges végzettséget, kompetenciákat. Tarts velünk!