A logisztikai értékesítési vezető munkakör középpontjában a logisztikai megoldások értékesítése az ügyfeleknek és az új üzletek felkutatása áll. A logisztikai értékesítéssel foglalkozó munkatársak feladata a vállalat szolgáltatásainak értékesítésére irányuló stratégiák megtervezése és végrehajtása.
Mi az a logisztikai értékesítési stratégia?
A stratégiák közé tartozhat a napi hideghívás, a kapcsolati értékesítési folyamatokon keresztül történő lead-generálás, valamint az esetenkénti személyes ügyféllátogatások és a távértékesítés. A logisztikai értékesítés magában foglalja az ügyfelekkel és a fuvarozói kapcsolatokkal való kommunikációt is. Munkájuk sikeres elvégzéséhez a logisztikai értékesítési munkatársaknak ügyfélkapcsolatot kell kialakítaniuk és fenntartaniuk, fel kell mérniük az ügyfélspecifikus igényeket, és az értékesítési célok elérése érdekében népszerűsíteniük kell a szervezet szolgáltatásait.
Mit csinál egy értékesítési vezető a logisztikában?
A logisztikai értékesítési vezető szerepe nagyon fontos. Ő az összekötő kapocs az ügyfél és az egész csapat vagy szervezet között, és így felügyeli a kijelölt ügyfelek portfólióját. Mint említettük, olyan üzleti stratégiák kialakításán, amelyek az ügyfeleket elégedetté teszik, és így az ügyfélmegtartás az ő elsődleges feladata. Az értékesítési vezető kulcsfontosságú szerepe az értékesítési kvóták teljesítése, az erős ügyfélkapcsolatokra vonatkozó stratégiák kialakítása és számos más adminisztratív feladat. A funkciók cégenként eltérőek lehetnek, a cégek igényei szerint. Minden szervezet, legyen az kicsi vagy nagy, azt a célt követi, hogy pozitív, és ami még fontosabb, hosszú és erős kapcsolatot építsen ki az ügyfelekkel.
Az értékesítési vezető feladatai
A logisztikai értékesítési vezető pozíció elsődleges feladata a fuvarozási megoldások értékesítése. Ez a pozíció az ügyfélkapcsolatra épül, amely magában foglalja a potenciális ügyfelek felkutatását, az üzletkötéseket, az ügyfélszolgálatot és az ügyfél-adminisztráció vezetését is, benne:
Tudja a legfontosabb iparági kihívásokat a logisztikában. Érti az ügyfelek igényeit, követelményeit.
Kezeli az ügyfél-portfóliót, benne a logisztikai szolgáltatások mérőszámainak előrejelzését és követését (költségvetések, tranzakciók, vásárlási kapacitások, lekérdezések, tárgyalások).
Azonosítja üzleti növekedés lehetőségeit a meglévő ügyfelekkel.
Folyamatos piackutatás végez, a potenciális ügyfelek feltérképezése és hatékony megszólítása érdekében. Fejleszti az értékesítési kommunikációt különböző csatornákon, szegmensben.
Az ügyfelek üzleti tevékenységével és üzleti/szolgáltatás érdekeltségi területeivel vagy kérdéseivel kapcsolatos ismereteket dokumentálja.
Kapcsolatépítés során a kínált logisztikai szolgáltatás iránt érdeklődést kelt, valamint szerződés- és ártárgyalásokat folytat az általános értékesítési stratégiával összhangban.
Új értékesítési lead-eket generál, adminisztrálja az egyes értékesítési folyamatokat.
Kezeli a szervezeten belüli problémákat az értékesítési stratégiákkal, költségvetésekkel és tranzakciókkal kapcsolatban.
Hatékonyan együttműködik az ügyfélszolgálati és értékesítési csapatokkal.
Az értékesítési vezető legfontosabb készségei
- Kommunikáció:
Kiváló kommunikációs készségek, mind írásban, mind szóban, - Jó tárgyalóképesség:
Udvarias, barátságos és diplomatikus viselkedés az ügyfelekkel szemben, - Alkalmazkodóképesség:
Képes az ügyfélközpontú beszélgetéseket rugalmasan alakítani, - Szolgáltatásorientált:
Őszinteség és következetesség az ügyfelekkel szemben, az ügyfél legkisebb igényeinek kielégítése, ügyfélközpontú megoldások kidolgozása, - Részletorientált és szervezett:
Képes az ügyfél-kapcsolatokat részleteiben, érdemben kezelni, - Tényalapú:
Értelmes és tényszerű kérdéseket tesz fel, és jó logikus gondolkodással rendelkezik, - Pénzügyek kezelése:
Jó költségvetés-tervezési készség és a pénzügyek kezelésének képessége, - Proaktív:
Képes ötleteket generálni, és mindig készen áll a következő feladat elindítására, problémák megoldására, - Multitasker:
Képes fontossági sorrendet felállítani és több folyamatban lévő feladatot kezelni, - Motiváló:
Motivációs képesség a határidők hatékony betartása érdekében, - Stratégiai:
Munkastratégiák kidolgozása a nyomás vagy a stresszes helyzetek leküzdésére, - Csapatjátékos:
Képes önállóan és csapatban dolgozni, elősegítve az együttműködést, - Felkészült és félelem nélküli:
Képes a nehéz beszélgetések, az ügyfelek esetleges elutasításai vagy a legnehezebb ügyek kezelésére.
Szükséges képesítések
Alapdiplomával kell rendelkeznie üzleti adminisztráció, értékesítés releváns területén. Elvárás, hogy ismerje a logisztikai területén használt speciális fogalmakat, gyakorlatokat és eljárásokat. Kapcsolódó szoftverek, digitális szolgáltatások terén szerzett ismeretek.
Fizetés
Az értékesítési vezető szerepe nagyon fontos. Ő az összekötő kapocs az ügyfél és a cég között, új megrendeléseket szerez és így felügyeli az ügyfelek portfólióját. A LogiJobs iparági statisztikája szerint fizetése 800 000 – 950 000 forint nettó körül mozog.