Ha valaki megkérdezné Tőled, hogy mi a legjobb módja annak, hogy a legjobb alkalmazottaid boldoggá tedd? Valószínűleg azt mondanád: „megemelem a fizetésüket”. Azonban számos más tényező is van, amely kulcsfontosságú ahhoz, hogy a legjobb dolgozóidat ne enged át a versenytársaidnak.
Egyértelmű karrierutak kialakítása a legjobb alkalmazottak számára
A pénzbeli juttatások valóban sokat jelentenek. Azonban a legjobb alkalmazottak keresik a lehetőséget a növekedésre, a tanulásra és a belső fejlődésre is. Sőt, a legtöbb dolgozó számára ez a második legnagyobb vonzerő. Amikor az emberek elkezdenek Nálad dolgozni, természetesen elgondolkodnak azon, hogy „Hová jutok innen?” vagy „Hol leszek öt-tíz év múlva?”. Magától értetődik, hogy a fű zöldebbnek tűnik a másik oldalon, azonban ha a munkáltató ki tudja elégíteni ezeket az igényeket, eloszlatni az aggodalmakat, akkor a legtöbb dolgozó inkább marad a vállalatnál, minthogy elhajózzon. Természetesen a vállalathoz hűséges alkalmazottakat egészséges bónuszokkal és megbecsüléssel is meg kell jutalmazni.
A HR-es toborzók általában egy adott feladatkörre veszik fel az embereket, ami egy kicsit megnehezíti a munkájukat, ha a munkavállaló a karrierje során később más pozícióba akar váltani a vállalaton belül. Ennek természetesen és egyértelműen megvannak a maga előnyei, hiszen a tehetséges emberek potenciálisan értéket adnak a vállalatnak.
Kapcsolatok ápolása
Tagadhatatlan a híres mondás, miszerint „az emberek a főnököket hagyják el, nem pedig a vállalatokat”. A munkavállalók belépésének vagy maradásának egyik erős oka az a pozitív kötődés, amelyet a vezetők gyakorolnak a munkatársakkal.
Hasonlóképpen, a munkahelyi csapathoz való kapcsolódás is kritikus fontosságú. Az egyik dolog, ami megkönnyíti a dolgozókkal való kapcsolatot, az a közös munka megerősítése elismeréssel. Ha a csapattagok kialakítják a kölcsönös bátorítás és támogatás szokását, ez a pozitív viselkedés nagyobb termelékenységet tesz lehetővé a csapat számára.
Motiváció és motiváció
Ugyanilyen fontos, ha nem fontosabb, hogy a munkatársaknak legyen céltudatuk. Sajnos, ez az ami gyakran hiányzik. Hogy felfedezzék a céltudatosságukat, a dolgozók hajlamosak extra erőfeszítéseket tenni a rájuk bízott feladatokért.
Ha a vállalat minden egyes tagja megérti az értékét és a vállalaton belüli szerepét, akkor nemcsak a KPI-ket teljesíti, hanem a vállalat általános kultúráját is támogatja. A vezetőnek minden csapattagnak el kell magyaráznia, hogy a munkájuk mennyire fontos a vállalat, és végül az ügyfelek számára.
Összegzés
A kommunikáció önmagában is nagy szerepet játszik a legjobb alkalmazottak megtartásában. Ha valaki értékeli a munkatársak erőfeszítéseit, az azonnal lökést ad, hogy a jövőben még keményebben dolgozzanak. Kétségtelen, hogy a kompenzáció nagyszerű motiváló tényező. Ugyanilyen fontos azonban a bizalom és a lojalitás kialakulása is. Jó kommunikációval megtarthatjuk a legjobbakat és sikerrel vehetjük a folyamatos kihívásokat, akadályokat. Együtt.
(Ján Tamás véleménycikke)