Így buktok ti: 5 hiba és ellenszer, amit egy logisztikai állás hirdetése során elkövethetsz

Logisztikai álláshirdetés

Új munkatársat felvenni egy céghez nem olyan egyszerű történet, mint amilyennek először tűnik. Tengernyi apró részlet van, amin elhasalhat a kiválasztási folyamat. Ez természetes, a folyamat része, de azért nehéz lenyelni a keserű pirulát, amikor a folyamat vége az, hogy eltelt egy csomó idő, megfelelő embert nem találtunk, de cserébe elköltöttünk egy rakás pénzt. 

Ebben a cikkben azt az 5 buktatót mutatjuk meg, amelyet a leggyakrabban látunk a logisztikai HR piacon. Hozunk rájuk 1-1 ellenszert is, amivel kikerülheted, vagy kijavíthatod őket. Lássuk!

1. Nem hagysz elég időt a keresésre

Rengetegszer belefutunk, hogy logisztikai cégek kvázi az utolsó pillanatban kezdenek el szakembert keresni. Ez sokszor nemcsak, hogy nem eredményes, de rengeteg hibalehetőséget is rejt, ráadásul stresszfaktor minden résztvevőnek.

Ellenszer

Érdemes minimum 30 napos keresési idővel tervezni. Persze, az embernek lehet szerencséje, de legtöbbször csak kénytelenek vagyunk lenyelni a békát: nem valószínű, hogy egy ilyen hiányszakmában tegnapra találunk valakit. Vagy, ha igen, egy biztos, a jót-olcsón-gyorsan tengelyen nem egy kompromisszumot kell majd kötnünk.

Tipp a jövőre nézve: A last-minute helyzeteket ügyesen megelőzheted egy éves HR tervvel. Itt részletesen leírom, mire gondolok és mit kell tartalmaznia.

2. Nem tudod kit keresel

Logisztikai állás hirdetése során, a toborzás részben marketing, márpedig a marketing egyik alapvetése, hogy ismerni kell a célcsoportot. (Aki jelen esetben a leendő kolléga, akit fel kívánunk venni.) Ha nem tudjuk, kihez beszélünk, akkor az esély, hogy pont fennakad a szűrőnkön, elég kicsi.

Ellenszer

 Írd össze, milyen személyiségtípusú embert keresel, milyen tulajdonságokkal kell rendelkezzen az elvégzendő feladatokhoz. Ha fix csapatba keresel, akkor azt is látod, hova kell majd beilleszkednie. Ez mind-mind segít szűkebbre szabni a célzást és növelni az esélyét, hogy olyan szakembert találsz, amilyenre szükséged van.

3. Nem jól választasz csatornát

Nem elég kitenni egy hirdetést a tetszhalott állapotban lévő céges Facebook oldalra. Oda kell menni, ahol a célközönségünk van.

Hol van ma jelen a célcsoport? Ott, ahol mindenki más: Facebookon, Instagramon, TikTokon, egy részük Linkedinen. Az aktív keresők pedig emellett állásportálokon is.

Ellenszer

Működő stratégia, ha kiteszed a céges Karrieroldalra a hirdetést és meghirdeted a közösségi médiában. Vagy kiteszed egy olyan állásportálra, amiről tudod, hogy az elérni kívánt közönség nagy számban látogatja. (Ehhez persze tudnod kell, kit keresel, lásd 2. pont.) 

Logisztikai állások hirdetése
Logisztikai állások hirdetése | Fotó: Getty Images

Ezeknél gyorsabban és könnyebben érhetsz el eredményt, ha a kettőt vegyíted, vagy olyan szolgáltatót választasz, aki megcsinálja helyetted mindkettőt.

4. Hiányos vagy nem jó az álláshirdetés

Logisztikai állás hirdetése során triviálisnak tűnik, mégis nagyon gyakori hiba. Azért fordul elő, mert mi magunk jól tudjuk, mit keresünk. Így, a hirdetés ellenőrzésekor észre sem vesszük, hogy külső szem számára lényeges információ hiányzik belőle.

Ellenszer

Csinálj egy csekklistát az alapvető elemekről, amelyeknek benne kell lenniük. Ezek a

  • pozíció neve,
  • munkaviszony jellege,
  • feladatok (tömör, de részletes leírása),
  • munkaidő,
  • illetve lehetőleg a bérsáv. Utóbbi jövő év elejétől nemcsak kötelező az EU-ban, de – a Reed 2022-es kutatása szerint – az álláskeresők 78%-át* riasztja el a jelentkezéstől, ha nincs benne az álláshirdetésben. 

Az is előfordulhat, hogy minden alapkő benne van, mégsem jó a hirdetés. Ez abból látszik, hogy nem a megfelelő emberek jönnek, vagy egyáltalán nem jelentkeznek rá. Utóbbi esetén a 2. pontra érdemes visszatérni, előbbinél viszont lehet, hogy az állásajánlattal van a baj. Ehhez van egy gyakorlatias kisokosunk, ami abban segít, hogyan írhatsz visszautasíthatatlan állásajánlatot. 

* A Reed (állásportál) 2022-ben 2250 HR-est és álláskeresőt kérdezett meg erről a témáról. Az ő válaszukból kiderült, hogy „az álláskeresők 78%-át riasztaná el a jelentkezéstől, ha a fizetés nem lenne feltüntetve a hirdetésben.”

5. Nem jó a stratégia

Nem lehet ugyanazzal a stratégiával és büdzsével sürgősen, speciális munkaerőt találni, mint amivel egy szélesebb csoportot célzó, folyamatosan nyitott munkakörbe keresel embert. 

Ellenszer

Először a prioritásokat kell meghatározni. Gyorsan akarsz jó embert felvenni? Az valószínűleg költséges lesz. Fogni szeretnéd a költségeket, de a minőségről nem akarsz lemondani? Az valószínűleg időbe telik majd. 

Természetesen az is fontos, milyen piacon vagy. Ha olyan logisztikai területre keresel embert, ahol nagy a verseny és az ajánlatod nem emelkedik ki a többi közül, akkor önmagában az idő és a pénz nem oldja meg a problémát. 

Ám ezek azok, amelyek elsősorban meghatározzák az álláshirdetési stratégiád. 

Mit tehetsz? 

Logisztikai állások hirdetése esetén ha hosszú távra tervezel és cél a jó szakemberek felvétele, a költségek elszállása nélkül, akkor érdemes employer brandingbe fektetni. Ezzel saját közösséget építhetsz, akiket mozgósítani tudsz egy-egy új pozíció meghirdetésekor. 

Ha a fő cél a gyorsaság és az egyszerű hatékonyság, akkor az állásportálokon és a közösségi médiában való hirdetés lehet járható út. Itt hirdetési költséggel is számolni kell, illetve szakember segítségére is szükség lesz. Hiszen, ha te kezdesz el kísérletezni, akkor ugyan a munkadíjat megspórolod, de semmiképpen sem gyorsabb a folyamat. 

A legrövidebb idő alatt úgy éred el a legjobb eredményt, ha kiszervezed a munkát olyannak, aki képes elérni a célközönséged hirdetéssel és akár anélkül. 

Ez az 5 leggyakoribb buktató, amellyel logisztikai állásportálként a piacon találkozunk. Van olyan, amit hozzáadnál a listához? 

Ha tetszett a cikk és szívesen olvasnál még a témában, böngészd a blogunkat. Minden hónapban osztunk meg logisztikai cégvezetők és szakemberek számára hasznos cikkeket és újdonságokat. 

Legolvasottabb

Nehézgépjárművek: az Európai Tanács szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el

Az Európai Tanács a mai napon hivatalosan elfogadta a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról, valamint a hatályos uniós szabályok módosításáról és szigorításáról szóló rendeletet. A naprakésszé

Már 57 minősített logisztikai park van hazánkban

Minősített logisztikai parkok Magyarországon Megvalósult a logisztikai szektor egy régi vágya, vagyis van lehetőség egy-egy logisztikai park pályázat útján történő minősíttetésére. A Közlekedéslogisztikai Konferencián adták át

Vasút és zöld kamionok: alapjaiban alakulhat át a magyar logisztika

Milyen tényezők állnak a vállalat fenntarthatósági stratégiájának megalkotása mögött, és milyen főbb pillérekre épül? Alapjaiban változik meg a magyar logisztika A Waberer’s a kelet-közép-európai régió

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása