Milyen a Te toborzásod?

Álláshirdetések - Sárga pulóveres fekete hajú fiatal hölgy lila tollal rajzol az újságba
Álláshirdetések

Az álláshirdetések a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben kulcsfontosságúak. A cégeknek több energiát kell a toborzásba fektetni, ha vonzóvá akarnak válni a tehetséges jelentkezők számára. A Te toborzási módszered vajon mennyire eredményes? Ha valaki hozzád szeretne egy meghirdetett pozícióra jelentkezni, vajon a fél délutánt ezzel kell töltenie?

Álláshirdetések - Sárga pulóveres fekete hajú fiatal hölgy lila tollal rajzol az újságba
Álláshirdetések | Fotó: Canva

Végtelen álláshirdetések

Nagy divat ma is a hosszú, bevásárlólista jellegű álláshirdetések, amelyben a pozícióhoz kapcsolódó követelmények felsorolása mintha nem akarna végetérni – miközben sokszor általános és semmit nem jelentő szempontokat fogalmaz meg, mint rugalmasság, önálló munkavégzés készsége. Ki ne lenne képes önállóan elvégezni dolgokat? És ha mégse képes rá, vajon tudja magáról?

A hosszú listák hátránya, hogy olyan fogalmakat sorolnak egymás alá, amelyek értelmezése teljesen szubjektív. Az összkép alapján a jelentkezőnek lesz egy benyomása a pozícióról, a cégről, amit viszont nem az alakít, amit a toborzó valóban kommunikálni akart, hanem a jelentkező személyes benyomásai és tapasztalatai.

Elvárások és hiedelmek

Béren kívüli juttatás? Akkor rossz a fizetés, és ezzel akarnak kompenzálni! Lehetőség az otthoni munkavégzésre? Ha nagyon könyörgök, két hetente egy napot talán engedik, hogy dolgozzak otthonról. Az elvárások listája is lehet elrettentő, ha a jelentkező úgy érzi, nem illik rá minden követelmény, és inkább nem jelentkezik. Úgyse ő lesz a legjobb, akkor minek pazarolja erre az idejét.

Azt halljuk, hogy a Z generációs munkakeresők legfeljebb 15 percet hajlandók eltölteni egy állásjelentkezés elküldésével. A hagyományos reakció erre az, hogy ha már arra sem hajlandó, hogy időt töltsön a jelentkezéssel, mennyire lesz motivált a feladat elvégzésére. Jogos lenne a felvetés egy olyan világban, ahol ideális módon zajlik a toborzás. De olyankor, amikor bevett gyakorlat, hogy a jelentkezők nem kevés energiát tesznek a jelentkezésbe, majd még egy visszajelzést sem kapnak, akkor nem állja meg a helyét.

Az álláshirdetés hatása a cégre és a jelentkezőkre

A megoldás ott keresendő, hogy a munkaadóknak több energiát kell fektetni a toborzás folyamatába. Már az álláshirdetést is úgy kell megfogalmazni, hogy a jelentkező pontosan tudja, mire számíthat. Így eldöntheti, ezt keresi, vagy nem. Ha túl hosszú a leírás, elveszíti az érdeklődését, ha túl rövid, nem jön át az üzenet. Gondoljunk az álláshirdetésre úgy, mint a vállalkozás egy hirdetési megjelenése, ami sok embert elér. Formálja a cégről kialakult képet, építheti a márkát.

Egy egyszerűbb álláshirdetés és jelentkezési folyamat esetén számolni kell azzal, hogy több jelentkező lesz, és rá kell szánni az időt, hogy megállapítsuk, melyik jelentkező tűnik ígéretesnek. A nagyobb számú érdeklődő abból a szempontból még akár hasznos is lehet, hogy elképzelhető, valakinek egy másik pozíciót tudunk felajánlani.

A gyors és hatékony toborzási folyamat előnyei

Egy amerikai toborzóiroda megvizsgálta a különböző vállalatok állásjelentkezési folyamatit, és azt találták, hogy a leggyorsabban a Netflixnél lehet elküldeni egy jelentkezést – egy perc alatt -, ahol nincs szükség másra, mint az önéletrajz feltöltésére és néhány kérdés megválaszolására. Őket a Salesforce követi a 3 perces jelentkezésével, ahol önéletrajz feltöltés mellett 16 kérdés megválaszolása az elvárás.

A cél az lenne, hogy pontosítsd minél jobban a jelentkezés során megválaszolandó kérdéseket, hogy az ezekre adott, gyorsan kitölthető válaszokból minél jobban le tudd szűrni, mely jelentkezőket érdemes behívni interjúra. Amikor minden online zajlik és egyre gyorsabban, az állásjelentkezést sem nehezebbé kellene tenni, hanem minél inkább megkönnyíteni a jelentkezők számára.

Legolvasottabb

De jó lenne egy jó állás a logisztikában…

Az elmúlt néhány évben jelentős változások történtek a munkaerőpiac világában és abban, ahogyan a hozzád hasonló munkavállalók gondolkodnak a karrierjükről. Könnyű azt gondolni, hogy a

Home Office: Az Aranytojást Tojó Tyúk vagy Szervezeti Öngól?

Tanácsadóként számos vállalatnál megfordulok, és az utóbbi években egyre gyakrabban kerül előtérbe a home office kérdése. A járványhelyzet katalizátorként hatott, és sok cég gyorsan alkalmazkodott

Logisztikai branding: merj más lenni!

Az elmúlt hónapokban nagyon sok logisztikai céget kerestem fel, átnéztem a weboldalakat, a logókat és a pozícionálási nyilatkozatokat. És észrevettem egy érdekes dolgot: a logisztikai

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása