Toborzás 5 lépésben – Tavasszal beindul az élet a logisztikában, elindulnak az új projektek. Igen ám, de ahhoz, hogy az üzlet zavartalanul menjen, legyen ki vezesse a teherautókat, új munkatársakra van szükség. Így telnek meg az állásportálok, közösségi média oldalak hirtelen friss álláshirdetésekkel és megkezdődik az éhezők viadala a legjobb szakemberekért.
Hogyan toborozz megfelelő jelölteket?
Mutatok egy lehetséges módot erre. Elmondom, hogyan csináltuk ezt végig tavaly két partnerünkkel is a LogiJobs logisztikai állásportálon.
Nemzetközi sofőröket és kiszállítókat toboroztunk a partnercégek számára, ráadásul valós és jelentős konkurenciával néztünk szembe. Dolgunkat nehezítette, hogy a jó sofőr ma ritkább, mint a fehér holló.
Toborzás 5 lépésben
1.Mielőtt bármit is elkezdtünk volna hirdetni, létrehoztunk egy-egy testre szabott céges aloldalt logisztikai állásportálunkon, ahol bemutattuk a hirdető cégeket. Ide felkerült néhány jól tagolt bekezdés, amiben partnereink bemutatták a vállalat valódi karakterét, kísérve néhány képpel és image videóval.
Ehhez hasonlót te is létre tudsz hozni a saját céges weboldalon. Persze, úgy több munka van vele, de megéri a belefektetett időt. (Mi a partnereinknek adunk hozzá sablont.)
Miért fontos egy ilyen bemutatkozó oldal? Mert a munkavállalók nem elsősorban a pozíciót választják, hanem a munkahelyet.
2.Ezután töltöttük fel az álláshirdetést, és kiemeltként az oldalon lévők elé soroltuk 30 napra.
Eddig semmi újdonság nincs a dologban. Nézzük, mi jött utána:
3. Az álláshirdetést eljuttattuk speciális fórumokra és mikroblogokra, amelyekről tudjuk, hogy a célközönség aktívan látogat. Ez azért hasznos, mert álláshirdetésnél alapszabály, hogy ott kell hirdetnünk, ahol a saját releváns közönségünk megtalálható. Logikus, hiszen így jóval könnyebben – és sokszor olcsóbban – találkozhat a kereslet a kínálattal.
4. Ezzel párhuzamosan kreatív formában megosztottuk a pozíciókat Facebook és LinkedIn oldalainkon. Mi is tudjuk, milyen helyzetek alakulnak ki néha egy-egy álláshirdetés alatt a kommentszekcióban, de ettől nem szabad félni. Mindig vannak olyanok, akik a legkorrektebb hirdetésekbe is belekötnek, de meglepően sokan vannak, akik jól reagálnak. Sőt, akár pozitív visszajelzést adnak a posztok alatt.
5. Persze, ha nincs employer branding a cégnél, akkor az előbbi önmagában nem elég. Mi annak ellenére koronáztuk meg a fentieket célzott Facebook és Google hirdetésekkel, hogy van bejáratott közönségünk, akikkel folyamatosan kommunikálunk.
Nézzük, mi lett a 30 napos kampányok eredménye
Erre nagyon büszkék vagyunk, ugyanis:
- az egyik esetben több mint 13, paramétereknek megfelelő jelöltet gyűjtöttünk 2 hónap alatt,
- a másik esetben pedig 50(!) jelöltet szállítottunk le a partnernek mindössze 1(!) hónap alatt.
Íme a 3 legfontosabb pont, amit szerintünk érdemes a fenti leírásból magaddal vinni:
- Olyan helyen kell hirdetni, ahol a célközönség már eleve ott van. (Közösségi média, blogok, fórumok stb.)
- Merj kreatív lenni és a hirdetéssel a célközönség nyelvén beszélni.
- Arról beszélj és azt mutasd meg, amiről a munkavállaló hallani akar. Ne csak azt, amit te szeretnél elmondani.
- Remélem találtál útravalót a cikkben a következő álláshirdetésetekhez.