“SOS fel kell vennem valakit” – toborzási to-do lista logisztikai cégvezetőknek

Toborzási to-do lista logisztikai vezetőnek
Toborzási to-do lista logisztikai vezetőnek

Épp most köszöntetek el egymástól egy régi kollégával. Befutott egy új megrendelés, amihez több emberre van szükség. Ezer oka lehet annak, hogy szükséged van új szakemberre a csapatodba. Lehetőleg már tegnapra. A gyorsaság ilyenkor nem erény, hanem létszükséglet, ezért csináltunk neked egy célratörő listát, hogy a “hol kezdjem” fázis helyett a megvalósításra ugorhass.

1. lépés - Fogadd el a tényt: nem valószínű, hogy tegnapra találsz valakit.

Persze, lehet szerencséd, de egy olyan hiányszakmában, mint amilyen a logisztika, ez nem reális forgatókönyv. Tervezz minimum 30 napos keresési idővel és próbáld meg eszerint átszervezni a belsős folyamatokat.

2. lépés - Keresd elő azt az álláshirdetést, amivel korábban toboroztatok a jelenleg keresett pozícióra. Ha nincs ilyen, vagy már nem aktuális, készíts egy újat.

Mi legyen mindenképpen benne?

  • Munkavégzés helye (budapesti helyszín esetén a kerület is),
  • részmunkaidős vagy teljes állásról van-e szó,
  • bérsáv/fizetés – Ne spórold le ezt az információt, ezen állhat vagy bukhat, hogy heteken belül találsz-e valakit, vagy csak 3 hónap múlva. 
  • részletes feladatleírás,
  • információ a cégről (például rövid leírás és a weboldal linkje),
  • hol és hogyan lehet jelentkezni.

Az idő szűkössége miatt nem most érdemes kísérletezni. Ha nincs bevált álláshirdetésed, itt találsz segítséget ahhoz, hogyan írd meg a saját visszautasíthatatlan állásajánlatod.

3. lépés - Kezdd el hirdetni a pozíciót!

Ez tipikusan az a helyzet, amikor nem elég, hogy kirakod az álláshirdetést a céges Facebook vagy Linkedin oldalra, amire amúgy sosem vagy maximum havonta egyszer posztoltok. Ahhoz, hogy minél hamarabb fel tudj venni új szakembert, muszáj minél több releváns embert elérned. Ezt pedig a leggyorsabban fizetett hirdetéssel tudod megtenni.

(Természetesen, ha van saját adatbázisod, ahol – például a céges Karrieroldalon keresztül – folyamatosan gyűjtötök önéletrajzokat, akkor hirdetés előtt az legyen az első, hogy az itt lévőknek szólsz: van egy szabad pozíció a cégnél.)

Hol tudsz hirdetni?

A közösségi médiában (pl. Facebook, Instagram, Linkedin)

Előnye, hogy ezáltal “oda mész”, ahol a célközönséged van, ami hatékonyság és elérés szempontjából hasznos. Hátránya viszont, hogy ehhez vagy egy szakemberre van szükséged, aki ért a megfelelő beállításokhoz; vagy neked kell beletanulni. Mindkettőnek van idő és költségvonzata. Az előbbi esetben a szakember díját kell kifizetni a hirdetési költségen felül. Az utóbbiban pedig a saját időddel és (tanuló)pénzeddel fizetsz a hirdetésért.

Generalista állásportálokon

Az ilyen állásportálok előnye, hogy jellemzően sok ember fordul meg rajtuk nap, mint nap állások után kutatva. Hiszen, itt a péktől kezdve, a banki ügyintézőn át, a középiskolai tanárig szinte bármilyen álláshirdetés megtalálható rajta. Ez pedig egyben a hátrányuk is: a sok hirdetés között a tiéd könnyen eltűnik. Illetve, még azok között is, akik végül megnézik vagy jelentkeznek, jóval nagyobb arányban lehetnek azok, akik nem felelnek meg a keresési feltételeidnek, - lásd egy ügyfelünk történetét - mint a következő pont esetében.

Niche állásportálokon

Ilyen például a LogiJobs is, ami kifejezetten logisztika és ellátási lánc területre szakosodott. Ezek előnye, hogy itt kizárólag egy iparághoz köthető állásokat találnak az érdeklődők. Ebből pedig következik, hogy ide csak az jön, aki A) releváns szaktudással, tapasztalattal rendelkezik és ebben az iparágban építi a karrierjét, B) még nincs tapasztalata, de ilyen területen szeretne elhelyezkedni. Hátrányuk ugyanaz, mint általában az állásportáloké: a látogatónak ide kell jönnie ahhoz, hogy lássa a hirdetésedet.

Mi, például ezt úgy küszöböljük ki, hogy egyes állásainkat nemcsak az állásportálon, hanem a saját Facebook, Instagram, Linkedin oldalainkon is közzétesszük. Továbbá, a Prémium hirdetéseinket fizetett hirdetéssel is támogatjuk ezeken a felületeken, hogy még több szakmabelit érjünk el vele. 

Láttad? Márciustól visszavonásig féláron adhatod fel az első Prémium hirdetésed, ha még sosem hirdettél a LogiJobs oldalán. Amennyiben épp sürgősen keresel embert, ne hagyd ki ezt az ajánlatot. 

Menj végig ezen a 3 lépésen, az út végén ott várhat az új kollégád! Sok sikert a toborzáshoz!

Tetszett a cikkünk?

Hallottál már a "lusta toborzásról?"
Legolvasottabb

De jó lenne egy jó állás a logisztikában…

Az elmúlt néhány évben jelentős változások történtek a munkaerőpiac világában és abban, ahogyan a hozzád hasonló munkavállalók gondolkodnak a karrierjükről. Könnyű azt gondolni, hogy a

Home Office: Az Aranytojást Tojó Tyúk vagy Szervezeti Öngól?

Tanácsadóként számos vállalatnál megfordulok, és az utóbbi években egyre gyakrabban kerül előtérbe a home office kérdése. A járványhelyzet katalizátorként hatott, és sok cég gyorsan alkalmazkodott

Logisztikai branding: merj más lenni!

Az elmúlt hónapokban nagyon sok logisztikai céget kerestem fel, átnéztem a weboldalakat, a logókat és a pozícionálási nyilatkozatokat. És észrevettem egy érdekes dolgot: a logisztikai

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása