“SOS fel kell vennem valakit” – toborzási to-do lista logisztikai cégvezetőknek

Toborzási to-do lista logisztikai vezetőnek
Toborzási to-do lista logisztikai vezetőnek

Épp most köszöntetek el egymástól egy régi kollégával. Befutott egy új megrendelés, amihez több emberre van szükség. Ezer oka lehet annak, hogy szükséged van új szakemberre a csapatodba. Lehetőleg már tegnapra. A gyorsaság ilyenkor nem erény, hanem létszükséglet, ezért csináltunk neked egy célratörő listát, hogy a “hol kezdjem” fázis helyett a megvalósításra ugorhass.

1. lépés - Fogadd el a tényt: nem valószínű, hogy tegnapra találsz valakit.

Persze, lehet szerencséd, de egy olyan hiányszakmában, mint amilyen a logisztika, ez nem reális forgatókönyv. Tervezz minimum 30 napos keresési idővel és próbáld meg eszerint átszervezni a belsős folyamatokat.

2. lépés - Keresd elő azt az álláshirdetést, amivel korábban toboroztatok a jelenleg keresett pozícióra. Ha nincs ilyen, vagy már nem aktuális, készíts egy újat.

Mi legyen mindenképpen benne?

  • Munkavégzés helye (budapesti helyszín esetén a kerület is),
  • részmunkaidős vagy teljes állásról van-e szó,
  • bérsáv/fizetés – Ne spórold le ezt az információt, ezen állhat vagy bukhat, hogy heteken belül találsz-e valakit, vagy csak 3 hónap múlva. 
  • részletes feladatleírás,
  • információ a cégről (például rövid leírás és a weboldal linkje),
  • hol és hogyan lehet jelentkezni.

Az idő szűkössége miatt nem most érdemes kísérletezni. Ha nincs bevált álláshirdetésed, itt találsz segítséget ahhoz, hogyan írd meg a saját visszautasíthatatlan állásajánlatod.

3. lépés - Kezdd el hirdetni a pozíciót!

Ez tipikusan az a helyzet, amikor nem elég, hogy kirakod az álláshirdetést a céges Facebook vagy Linkedin oldalra, amire amúgy sosem vagy maximum havonta egyszer posztoltok. Ahhoz, hogy minél hamarabb fel tudj venni új szakembert, muszáj minél több releváns embert elérned. Ezt pedig a leggyorsabban fizetett hirdetéssel tudod megtenni.

(Természetesen, ha van saját adatbázisod, ahol – például a céges Karrieroldalon keresztül – folyamatosan gyűjtötök önéletrajzokat, akkor hirdetés előtt az legyen az első, hogy az itt lévőknek szólsz: van egy szabad pozíció a cégnél.)

Hol tudsz hirdetni?

A közösségi médiában (pl. Facebook, Instagram, Linkedin)

Előnye, hogy ezáltal “oda mész”, ahol a célközönséged van, ami hatékonyság és elérés szempontjából hasznos. Hátránya viszont, hogy ehhez vagy egy szakemberre van szükséged, aki ért a megfelelő beállításokhoz; vagy neked kell beletanulni. Mindkettőnek van idő és költségvonzata. Az előbbi esetben a szakember díját kell kifizetni a hirdetési költségen felül. Az utóbbiban pedig a saját időddel és (tanuló)pénzeddel fizetsz a hirdetésért.

Generalista állásportálokon

Az ilyen állásportálok előnye, hogy jellemzően sok ember fordul meg rajtuk nap, mint nap állások után kutatva. Hiszen, itt a péktől kezdve, a banki ügyintézőn át, a középiskolai tanárig szinte bármilyen álláshirdetés megtalálható rajta. Ez pedig egyben a hátrányuk is: a sok hirdetés között a tiéd könnyen eltűnik. Illetve, még azok között is, akik végül megnézik vagy jelentkeznek, jóval nagyobb arányban lehetnek azok, akik nem felelnek meg a keresési feltételeidnek, - lásd egy ügyfelünk történetét - mint a következő pont esetében.

Niche állásportálokon

Ilyen például a LogiJobs is, ami kifejezetten logisztika és ellátási lánc területre szakosodott. Ezek előnye, hogy itt kizárólag egy iparághoz köthető állásokat találnak az érdeklődők. Ebből pedig következik, hogy ide csak az jön, aki A) releváns szaktudással, tapasztalattal rendelkezik és ebben az iparágban építi a karrierjét, B) még nincs tapasztalata, de ilyen területen szeretne elhelyezkedni. Hátrányuk ugyanaz, mint általában az állásportáloké: a látogatónak ide kell jönnie ahhoz, hogy lássa a hirdetésedet.

Mi, például ezt úgy küszöböljük ki, hogy egyes állásainkat nemcsak az állásportálon, hanem a saját Facebook, Instagram, Linkedin oldalainkon is közzétesszük. Továbbá, a Prémium hirdetéseinket fizetett hirdetéssel is támogatjuk ezeken a felületeken, hogy még több szakmabelit érjünk el vele. 

Láttad? Márciustól visszavonásig féláron adhatod fel az első Prémium hirdetésed, ha még sosem hirdettél a LogiJobs oldalán. Amennyiben épp sürgősen keresel embert, ne hagyd ki ezt az ajánlatot. 

Menj végig ezen a 3 lépésen, az út végén ott várhat az új kollégád! Sok sikert a toborzáshoz!

Tetszett a cikkünk?

Hallottál már a "lusta toborzásról?"
Legolvasottabb

Mi az a bejelentővonal? – rövid összefoglaló

A bejelentővonalak jelenleg forró téma a megfelelésért felelős és a HR szakemberek körében. A folyamatosan felbukkanó jelentős belső üzleti visszaélések és botrányok a bejelentőket és

Beköszöntött a türelmetlenség kora, ezt már az álláshirdetéseken is látjuk

Régebben a friss diplomásoknak volt 1-2 évük a gyakorlatba való betanulásra, ma viszont a munkaerőpiac azt várja el, hogy rögtön szinte rögtön tudjanak mindent –

Hogyan született meg a LogiJobs GPT – és hogyan érdemes használni?

Papp Zoltán - People Management Szakértő A logisztikai világban minden döntésnek súlya van. Egy álláshirdetés megfogalmazása, egy interjúra való felkészülés, vagy éppen egy toborzási stratégia

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Kiválthatják a futárcégeket a járókelők?

A fenntarthatóságot zászlajára tűző logisztikai cégekből ma már Dunát lehet rekeszteni. Van, amelyik valóban működőképes, sokan viszont gyorsan eltűnnek a piacról. A városi logisztika bonyolult, a megújuló energiával üzemelő járművek vagy az elektromos robogók önmagukban

Pár éven belül elindulhat az Uber-szerű kamionozás

Ha valakinek van egy biciklije vagy motorja, már jó ideje egész könnyen felcsaphat futárnak, de csak azért egész könnyen, mert vannak olyan köztes, úgynevezett platformszolgáltatók, amelyek összeszervezik őt a kereslettel és a kínálattal. A két

Még egy előrejelzés a logisztika jövőjéről

Az unalomig elcsépelt trendek mellett néhány aktuális előrejelzéssel szolgálunk, amelyek véleményünk szerint a következő évben hatással lesznek az iparágra. Fontos szempont 2025-ben az IT-rendszerek egyre jobb előrejelző képessége, ami javítja a tervezhetőséget és a skálázhatóságot.

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Sütik megváltoztatása