Épp most köszöntetek el egymástól egy régi kollégával. Befutott egy új megrendelés, amihez több emberre van szükség. Ezer oka lehet annak, hogy szükséged van új szakemberre a csapatodba. Lehetőleg már tegnapra. A gyorsaság ilyenkor nem erény, hanem létszükséglet, ezért csináltunk neked egy célratörő listát, hogy a “hol kezdjem” fázis helyett a megvalósításra ugorhass.
1. lépés - Fogadd el a tényt: nem valószínű, hogy tegnapra találsz valakit.
Persze, lehet szerencséd, de egy olyan hiányszakmában, mint amilyen a logisztika, ez nem reális forgatókönyv. Tervezz minimum 30 napos keresési idővel és próbáld meg eszerint átszervezni a belsős folyamatokat.
2. lépés - Keresd elő azt az álláshirdetést, amivel korábban toboroztatok a jelenleg keresett pozícióra. Ha nincs ilyen, vagy már nem aktuális, készíts egy újat.
Mi legyen mindenképpen benne?
- Munkavégzés helye (budapesti helyszín esetén a kerület is),
- részmunkaidős vagy teljes állásról van-e szó,
- bérsáv/fizetés – Ne spórold le ezt az információt, ezen állhat vagy bukhat, hogy heteken belül találsz-e valakit, vagy csak 3 hónap múlva.
- részletes feladatleírás,
- információ a cégről (például rövid leírás és a weboldal linkje),
- hol és hogyan lehet jelentkezni.
Az idő szűkössége miatt nem most érdemes kísérletezni. Ha nincs bevált álláshirdetésed, itt találsz segítséget ahhoz, hogyan írd meg a saját visszautasíthatatlan állásajánlatod.
3. lépés - Kezdd el hirdetni a pozíciót!
Ez tipikusan az a helyzet, amikor nem elég, hogy kirakod az álláshirdetést a céges Facebook vagy Linkedin oldalra, amire amúgy sosem vagy maximum havonta egyszer posztoltok. Ahhoz, hogy minél hamarabb fel tudj venni új szakembert, muszáj minél több releváns embert elérned. Ezt pedig a leggyorsabban fizetett hirdetéssel tudod megtenni.
(Természetesen, ha van saját adatbázisod, ahol – például a céges Karrieroldalon keresztül – folyamatosan gyűjtötök önéletrajzokat, akkor hirdetés előtt az legyen az első, hogy az itt lévőknek szólsz: van egy szabad pozíció a cégnél.)
Hol tudsz hirdetni?
A közösségi médiában (pl. Facebook, Instagram, Linkedin)
Előnye, hogy ezáltal “oda mész”, ahol a célközönséged van, ami hatékonyság és elérés szempontjából hasznos. Hátránya viszont, hogy ehhez vagy egy szakemberre van szükséged, aki ért a megfelelő beállításokhoz; vagy neked kell beletanulni. Mindkettőnek van idő és költségvonzata. Az előbbi esetben a szakember díját kell kifizetni a hirdetési költségen felül. Az utóbbiban pedig a saját időddel és (tanuló)pénzeddel fizetsz a hirdetésért.
Generalista állásportálokon
Az ilyen állásportálok előnye, hogy jellemzően sok ember fordul meg rajtuk nap, mint nap állások után kutatva. Hiszen, itt a péktől kezdve, a banki ügyintézőn át, a középiskolai tanárig szinte bármilyen álláshirdetés megtalálható rajta. Ez pedig egyben a hátrányuk is: a sok hirdetés között a tiéd könnyen eltűnik. Illetve, még azok között is, akik végül megnézik vagy jelentkeznek, jóval nagyobb arányban lehetnek azok, akik nem felelnek meg a keresési feltételeidnek, - lásd egy ügyfelünk történetét - mint a következő pont esetében.
Niche állásportálokon
Ilyen például a LogiJobs is, ami kifejezetten logisztika és ellátási lánc területre szakosodott. Ezek előnye, hogy itt kizárólag egy iparághoz köthető állásokat találnak az érdeklődők. Ebből pedig következik, hogy ide csak az jön, aki A) releváns szaktudással, tapasztalattal rendelkezik és ebben az iparágban építi a karrierjét, B) még nincs tapasztalata, de ilyen területen szeretne elhelyezkedni. Hátrányuk ugyanaz, mint általában az állásportáloké: a látogatónak ide kell jönnie ahhoz, hogy lássa a hirdetésedet.
Mi, például ezt úgy küszöböljük ki, hogy egyes állásainkat nemcsak az állásportálon, hanem a saját Facebook, Instagram, Linkedin oldalainkon is közzétesszük. Továbbá, a Prémium hirdetéseinket fizetett hirdetéssel is támogatjuk ezeken a felületeken, hogy még több szakmabelit érjünk el vele.
Láttad? Márciustól visszavonásig féláron adhatod fel az első Prémium hirdetésed, ha még sosem hirdettél a LogiJobs oldalán. Amennyiben épp sürgősen keresel embert, ne hagyd ki ezt az ajánlatot.
Menj végig ezen a 3 lépésen, az út végén ott várhat az új kollégád! Sok sikert a toborzáshoz!