Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

hirdogénüzemű drón - Hyundai

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon!

Hidrogénüzemű Járművek

A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a nulla károsanyag-kibocsátású hidrogén üzemanyagcellák és az autonóm vezetési technológiának köszönhetően együttesen megváltoztathatják a teherautózásról és a logisztikáról alkotott elképzeléseinket.

Hidrogénüzemű drón

A hidrogénüzemű drón, az e-Bogie, a nevét a forgóvázakról kapta, vagyis azokról a kéttengelyes segédvázakról, amelyeken a vasúti kocsik két végén ülnek. Az e-Bogie, amely inkább „szállítási robot”, mint teherautó, lényegében egy autonóm elektromos alváz, amelyet hidrogén üzemanyagcella hajt. Az e-Bogie olyan lenyűgöző manőverekre képes, mint a helyben kanyarodás és az átlós „rákjárás”, köszönhetően a négykerék-kormányzástól független kormányművének. A robusztus, alacsony profilú kialakítás lehetővé teszi, hogy egy kisebb konténert vagy más rakományt szállítson.

e-Bogie hirdrogén üzemű drón
e-Bogie hidrogénüzemű drón | Forrás: alternativenergia.hu

Cluster üzemmód

A dolgok akkor válnak érdekessé, amikor több e-Bogie együtt dolgozik a Cluster üzemmódban. Ha elhelyez egy pár e-Bogie-t egy teljes méretű félpótkocsira, egyet-egyet mindkét végére, máris megvan az, amit a Hyundai Trailer Drone-nak nevez – egy autonóm pótkocsi, amely képes önmagát vezetni például a hajógyárakban, az autópályákon, de még a városközpontokban is. A két végén lévő kettős, független kormányzásnak köszönhetően a Hyundai elképzelései szerint a nagyméretű pótkocsik könnyedén, szakértelemmel navigálhatók mind a szűk kanyarokban és a kisebb körforgalmakban.

Autonóm szállítás és rakodás

Mechanikailag bármelyik e-Bogie lehet a Trailer Drone eleje vagy hátulja, de maga a pótkocsi ad otthont az autópályás autonóm vezetést segítő érzékelők egy részének, az első és a hátsó panelek pedig a nagy sebességű aerodinamikát segítik. Emellett a Hyundai elképzelései szerint ezek a drónok az autópályán képesek lesznek szakaszosan, szorosan egymás mellé csoportosulva közlekedni a még jobb aerodinamika és a hosszú távú hatékonyság érdekében. A Hyundai becslései szerint ezek a járművek több mint 621 mérföld (1000 km) megtételére lesznek képesek H2-tankolásonként. Megérkezéskor az utánfutó autonóm módon képes kirakodni magát, felemelkedve a kihajtható lábakra, hagyva, hogy az alatta lévő e-Bogik egyszerűen elhúzzanak. Akár három kisebb konténerre is szétválasztható, amelyeket egy-egy önálló e-Bogie képes elszállítani a célállomásra.

Mentőszolgálati felszerelés és szállítás

Az e-Bogie járműplatform a szállítmányozáson és a logisztikán kívül is hasznos lehet. A Hyundai bemutatta a Rescue Drone koncepciót is, amely egyetlen üzemanyagcellás e-Bogie-t szerel fel mentőszolgálati felszereléssel. A koncepciót autonóm módon lehetne bevetni veszélyes tűzoltási vagy katasztrófaelhárítási helyzetekben, vagy távolról működtethetnék a mentőegységek, amelyek a Rescue Drone platformon feltöltött és tárolt légi drón videóját figyelik. A Hyundai szerint a drón kerekei között még egy belső rekesznek is van hely, ahol további felszerelés vagy a sérültek evakuálásához szükséges hordágyak is elhelyezhetők.

Tömeggyártás

Nem egyértelmű, hogy ezek a hidrogénüzemű járművek mennyire állnak közel a gyártáshoz. Ezek az üzemanyagcella-alapú e-Bogie koncepciók csak egy példája a Hyundai Motor Group Vision 2040-es célkitűzésének, amely a hidrogénnek, mint a jövő megújuló üzemanyagának népszerűsítésére irányul, és amelyet a dél-koreai vállalat hazai kormánya különösen szívesen támogat. A héten a Hydrogen Wave fórum részeként a Hyundai egy pár hidrogénüzemű nehéz tehergépjárművet már be is mutatott.

Képek forrása: alternativenergia.hu

Tetszett a cikk?
További érdekes hírek a technológiai újdonságok között!
Legolvasottabb

Hogyan beszéljünk egy olyan alkalmazottal, aki nem dolgozik jól?

Engedjétek meg, hogy egy történettel kezdjem ezt a témát. Ügyfelemet, Áront nemrégiben léptették elő egy logisztikai vállalatnál igazgatóvá. Egy nemrégiben tartott coaching ülésen különösen zaklatottnak

Az EU haszongépjármű eladási trendjei 2023-ban. Fel vagy le, dízel vagy elektromos.

Az EU haszongépjármű-piacának fellendülésében még mindig a dízel dominál. Miközben az európai haszongépjármű-piac 2023-ban minden ágazatban pozitív növekedést mutatott, a dízel maradt a domináns üzemanyagtípus

Hogyan javítható a jelöltek kiválasztása.

HR-szakemberként úgy gondolom, hogy a jelöltek kiválasztása munkám egyik legfontosabb feladata. Nemcsak a szervezet sikerében játszik kritikus szerepet, hanem a munkaerő minőségét is meghatározza. A

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása