Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Intelligens logisztika -A teherforgalom csökkentése a városokban - forgalmi dugó
Intelligens logisztika - teherforgalom csökkentése | Fotó: Canva

Az InnoSuisse cég „Smart Urban Multihub Concept” elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika és a tudomány területéről érkező partnerekkel együttműködve kívánja növelni a városok életminőségét.

Cargo Sous Train
Intelligens logisztika | Forrás: cargo-partner.com

Szállítások mennyiségének növekedése

Az online kiskereskedelem növekedése Svájcban a városi területeken a szállítások mennyiségének növekedéséhez vezetett, ami több torlódást, légszennyezést és zajt eredményez. A koronavírus járvány még jobban felerősítette ezt a tendenciát. Egyelőre semmi jele annak, hogy ez megváltozna. A svájci Szövetségi Területfejlesztési Hivatal előrejelzése szerint a csomagforgalom 2040-ig további 75 százalékkal, az áruforgalom 37 százalékkal fog nőni. A zürich-i székhelyű cég vezetésével az InnoSuisse projektje ezt a problémát kívánja kezelni, fenntartható módon tehermentesíteni a városokat az egyre nagyobb forgalom okozta terhek alól. Az „Smart Urban Multihub Concept” projektben részt vevő vállalatok között van a H&M, a Zalando és az IKEA, valamint a Post Schweiz AG és a Cargo Sous Terrain is, amely cégek szintén az intelligens logisztika projekt partnerei.

A projekt célzott megoldásai között szerepel egy három csomópont közötti interakció megvalósítása. A városon kívül található elosztóközpontból kiindulva a különböző kiskereskedőktől származó árukat a város torlódási zónájában található multifunkcionális átrakodóközpontba szállítják közúton, vasúton vagy a „Cargo Sous Terrain” alagúton keresztül. Innen az árukat a városrészeken belül több mikrocsomópontra osztják szét. „Jelenleg minden teherautó egyszer járja be a várost, és osztja szét az árukat. A városközpontban lévő csomóponttal, ahonnan az árukat helyben szét lehet osztani, a szállítások sokkal könnyebben szervezhetők meg” – magyarázza a projektet vezető cég munkatársa.

Micro-csomópontok

A kísérleti projektet Zürichben valósítják meg. Egyébként Zürich város maga is a projektpartnerek között van. A zürichi főpályaudvar közelében egy speciális multi-hubot terveznek létrehozni amely az áruk széles körének befogadására alkalmas. A  hubot a projektben résztvevő számos partner egyszerre tudja használni, és a felhasználók csak a ténylegesen elfoglalt helyért fizetnek. Az ügyfélhez vezető utolsó mérföldet aztán a város különböző kerületeiben található mikro-csomópontoknak kell lefedniük amelyeket villamosmegállókba lehet integrálni. Ezenkívül számos üzlet mikro-csomópontként működhet más helyi üzlet számára. Fontos a mikro-csomópontok helye. Ezeknek közel kell lenni a lakóövezetekhez, hogy a csomagok címzettjei gyalogosan is el tudják hozni a megrendelt áruikat, csomagjaikat.

Intelligens logisztika

A háttérben a hub-koncepció digitális gerinchálózata biztosítja, hogy a különböző szolgáltatók közötti interakció zökkenőmentesen működjön, és hogy minden egyes kézbesítés átlátható és áttekintő legyen. „A digitális gerinchálózat integrálja az összes információt a feladótól a címzettig, amely lehetővé teszi a teljesen ügyfél-specifikus kommunikációt” – magyarázza a projektvezető. Egy mesterséges intelligencián alapuló algoritmus segíti megszervezni a küldemények elosztását a különböző szállítóeszközökön úgy, hogy a városi területeken a lehető legkisebb legyen a megtett távolság. Egy online aukciós platform segítségével a szállítmányozók szabad szállítási kapacitásokat is fel tudnak majd ajánlani, amelyeket más szállítmányozók megvásárolhatnak.

Digitális interakciók

Egy alprojekt azt a kérdést is vizsgálja, hogy a különböző projektpartnerek, köztük a H&M, a Zalando, a Svájci Posta és a DPD hogyan tudnak együttműködni ugyanazokat a csomópontokat használva, hogyan tudják közösen kiküldeni áruikat annak ellenére, hogy versenytársak.

A koncepció a jövőbe mutat: a városoknak át kell gondolniuk és alakítaniuk saját logisztikájukat, a társadalmi, környezeti és gazdasági fenntarthatóságra gyakorolt hatásukat vizsgálva…Hogy élhetőbbé és ezáltal vonzóbbá váljanak.

Legolvasottabb

50 felett és túlterhelve – Hogyan bánjunk jól a tapasztalt munkavállalókkal?

A munkahelyeken gyakran megfigyelhető, hogy az 50 év feletti, nyugdíj előtt álló kollégákra egyre nagyobb terhet raknak. Ők azok, akik évtizedek óta a cégnél dolgoznak,

Külföldi munkaerő: kockázat, vagy lehetőség?

Mindkettő. De milyen problémákkal szembesülhetnek a munkaadók, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak? A munkaadók számos kihívással szembesülnek, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak. A legjobb, ha megismerkedik ezekkel

Munkahelyi konfliktusok kezelése

Amikor emberek egy csoportja együtt dolgozik, elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb nézeteltérések alakuljanak ki a munka elvégzésével kapcsolatban. A csapattagok közötti konfliktusoknak azonban nem kell mindig alacsony

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása