A legújabb trendek, amelyek átalakítják az e-kereskedelmet 2023-ban

Omni-channel
Omni-channel értékesítés

Az e-kereskedelem, a webáruházak logiszikai kiszolgálása, a megrendelők számára történő közvetlen kiszállítás speciális kihívást jelent. Szaktudás nélkül, ad hoc végzett logisztikai folyamatokkal már havi néhány ezer csomaggal működő rendszer is működésképtelenné válhat. Érdemes egy pillantást vetni azokra az e-kereskedelmi trendekre, amik 2023-ban ismételten kihívást jelenthetnek a logisztikai iparág számára.

Omni-channel
Omni-channel értékesítés | Fotó: Canva

1. Omni-channel értékesítés

Az omni-channel értékesítés tavaly robbanásszerű fejlődést mutatott és 2022 egyik legfontosabb e-kereskedelmi trendjének bizonyult. A többcsatornás értékesítés 2023-ban tovább fog terjedni. Szakértők szerint az omni-channel megközelítést alkalmazó – azaz egynél több értékesítési csatornán keresztül értékesítő – kiskereskedők átlagosan több mint 190%-kal növelik bevételüket az USA-ban.

A 2023-as év e-kereskedelmi trendje, hogy a vállalkozások egyre nagyobb számban viszik termékeiket online piacterekre. Hogy miért? Mert a fogyasztók közel 90%-a elvárja a márkáktól, hogy minden értékesítési csatornán keresztül kínáljanak élményt. A legalább három értékesítési csatornát – például közösségi média, online áruház és üzlet – használó márkák 287%-kal magasabb vásárlási arányt várnak az egycsatornás márkákhoz képest.

2. Digitális e-kereskedelem

A mobiltelefonról történő vásárlás háromszor gyorsabban növekszik, mint a hagyományos e-kereskedelem. A mobilos vásárlás trendje 2023-ban még nagyobb növekedésnek néz elébe. Az USA-ban az e-kereskedelmi vásárlások 72,9%-a ma már mobiltelefonon keresztül történik.

3. Vásárlás a közösségi médiában

Több e-kereskedelmi platform integrál olyan fejlett funkciókat, amelyek mindenki számára elérhetőek. Ez, valamint a közösségi média robbanásszerű elterjedése, lehetővé teszi bármely márka számára, hogy ismertséget és ismertséget szerezzen, a mikromárkák számának ugrásszerű növekedéséhez vezetett.

Ez a tendencia tovább fogja növelni a közösségi médiaalkalmazások befolyását a fogyasztói vásárlási szokásokra, mivel egyre több olyan e-kereskedelmi funkciót adnak hozzá, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy úgy vásároljanak, hogy el sem hagyják a közösségi médiaalkalmazásukat. 

Az Instagramnak saját, dedikált vásárlási funkciója van, a Facebook üzletportálokat kínál a vállalkozásoknak, míg a TikTok livestream lehetőséget ad a kereskedőknek egy teljes katalógus integrálására.

4. A felhasználók által generált tartalom (UGC) lesz a digitális marketing középpontjában

Mivel az influencer marketing egyre költségesebbé válik, 2023-ban a felhasználók által generált tartalom (UGC) lesz népszerű. A fogyasztók belefáradtak az influencerek által irányított marketingbe. A fogyasztók olyan „hiteles” tartalmakat keresnek, amelyekben egy adott termék felhasználójaként, vagy márkanagyköveteként láthatják saját magukat.

5. A TikTok és az Instagram keresés egyre fontosabbá válik

A Z generációs fogyasztók közel 40%-a a Google saját kutatása szerint inkább a TikTok-on és az Instagramon keres, mint a Google-on. A TikTok vásárlók többször kilépnek és újra belépnek a vásárlási folyamatba a szórakoztató tartalmakon keresztül. Az Instagram is hasonló stratégiát követ. Mivel a TikTok és az Instagram-keresés egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlási döntésekben, ez az e-kereskedelmi trend 2023-ban és azon túl is kitart.

6. A digitális élő vásárlás

Az élő kereskedelem növekvő népszerűsége növekszik, tekintve, hogy néhány évvel ezelőtt még csak nagyon kevés vállalkozás gondolkodott ezen. Különösen a Z generációs vásárlók jelentenek hatalmas hajtóerőt az digitális élő vásárlás növekedése mögött. Az élő vásárlás lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy valós időben lépjenek kapcsolatba az eladókkal, és választ kapjanak a kérdéseikre, mielőtt elköteleznék magukat a vásárlás mellett.

7. Chatbotok és villámgyors ügyfélszolgálat

Az első generációs chatbotok feldühítették, sok bosszúságot okoztak az online vásárlóknak. Gyakran nehézkesnek és haszontalannak érezték őket. A legtöbb vásárló inkább egy eladóval, egy emberrel szeretett volna beszélni. De az idők megváltoztak…  Manapság az e-kereskedelmi vásárlók 34%-a elfogadja, hogy a chatbotok hasznos eszköznek számítanak. Szakértők szerint a következő három évben automatizált botok fogják kezelni az összes ügyfélszolgálati kérdés 80%-át. Így 2023-ban a chatbotok használatának hatalmas növekedésére lehet számítani. Üzleti szempontból a chatbotok akár 30%-os megtakarítást is jelenthetnek az ügyfélszolgálati költségek terén.

8. Változó vásárlási szokások

A recesszió és az infláció minden országban – a nettó háztartások 80%-ában – az elsődleges aggodalmak közé tartozik. A legtöbb fogyasztó úgy véli, hogy országa recesszióban van, ami változékonnyá és kiszámíthatatlanná teszi az e-kereskedelmi piacot is. Az emberek azonban még mindig többet költenek, annak ellenére, hogy nem keresnek többet és kevesebbet takarítanak meg. Ebben a trendben kihívást jelent navigálni. A vásárlási magatartás várhatóan jelentősen megváltozik 2023-ban, mivel a fogyasztók nemcsak az ajánlatokat és akciókat igyekeznek kihasználni, hanem kevesebbet látogatnak el a boltokba, és gyakrabban vásárolnak online.

9. A fenntarthatóság elve vásárlási szokásokban

A fenntartható vásárlási trendek az elmúlt években egyre nagyobb lendületet kaptak, és 2023-ban is az egyik legfontosabb e-kereskedelmi trend lesz. A fogyasztók ma már minden korábbinál tudatosabbak abban, hogy olyan kereskedőknél vásároljanak, akik komolyan veszik a fenntarthatóságot. A Deloitte nemrégiben készült jelentése szerint a megkérdezett fogyasztók 55%-a vásárolt már fenntartható terméket vagy szolgáltatást. Független tanulmány szerint a fogyasztók 81%-a kedveli azokat a márkákat, amelyek elkötelezik magukat a környezeti fenntarthatóság mellett. Más szóval, egy e-kereskedelmi vállalkozásnak erősen a környezetbarát gyakorlatok mellett kell elköteleznie magát ahhoz, hogy versenyképes maradjon. Sok vásárló számára a fenntarthatóság ma már döntő fontosságú.

10. Az e-kereskedelem személyre szabása

Az USA-ban kutatások szerin a fogyasztók 73%-a ragaszkodik ahhoz, hogy a vállalatok megértsék igényeiket és elvárásaikat, ami a személyre szabottabb ügyfélélmény iránti igényt erősíti.  Ez érdekében több e-kereskedelmi vállalat alkalmaz kreatív módszereket a személyre szabás javítására. A taktikák közé tartoznak a személyre szabott hűségprogramok, a korábbi vásárlások alapján javasolt keresési ajánlások, a személyre szabott videók az e-mailekben, az egyénre szabott közösségi média kampányok és még sok más.

11. A Z generáció vásárlóereje egyre nagyobb jelentőséggel bír

A Z generációs vásárlók új trendeket határoznak meg az e-kereskedelemben. Rendkívül nagy vásárlóerővel rendelkeznek, azonban vásárlási szokásaik gyökeresen eltérnek a korábbi generációktól.

Nem titok, a Z generáció elérése a közösségi média marketingben rejlik. A Z generációs fogyasztók háromnegyede a közösségi médiában megjelenő hirdetések alapján hoz vásárlási döntést. Ez összefügg azzal, hogy a Gen Z látszólag olyan platformokat használ, mint a TikTok és az Instagram, hogy márkákat és termékeket keressen. A Z generáció vásárlóerejének kiaknázásához egy erős, rendkívül célzott közösségi média marketingstratégia a kulcs.

12. Az újrahasznosított áruk kereskedelme

Jelenleg trendinek számít az újrafelhasználás vagy újrahasznosítás az e-kereskedelem kapcsán – a korábban már használt tárgyak eladása másoknak, akik újrahasznosítják, vagy továbbértékesítik azokat. A recesszió és az infláció sújtotta gazdaságokban a recommerce jelenség további növekedés előtt áll. Az újrahasznosított kereskedelemben való részvétel azért vonzó a vásárlók számára, mert többek között olyan termékekhez is hozzáférhetnek, amelyek egyébként nem férnének bele a költségvetésükbe. Mivel használtan vásárolhatják meg őket, ez a fenntarthatóság kérdését is megoldja.

13. A fogyasztók igénye a rugalmas szállításra

A szállítási lehetőségek bővítése régóta tartó e-kereskedelem trend, és ez 2023-ban sem lesz másképp. A változó vásárlói igények minden évben egyre több szállítási lehetőséget kívánnak. A kiskereskedelmi élmény mindent eldöntő utolsó mérföldje az a terület, ahol egyre nagyobb szükség van a rugalmasságra.

Az online vásárlás, átvétel a boltban (BOPIS) és az online vásárlás, visszavétel a boltban (BORIS) gyorsan a kiskereskedők standard szállítási lehetőségeivé válnak. Emellett az autonóm kiszállítás is egyre gyakoribbá válik, mivel a vállalkozások drónokba, robotokba és mesterséges intelligenciába (AI) fektetnek be, hogy megfeleljenek a vásárlók szállítási elvárásainak. A vásárlók nem csak gyorsaságot akarnak, hanem azt is, hogy kiválaszthassák a szállítási időpontokat, az átvételi helyszíneket és még sok mást is.

14. Az ellátási láncok sérülékenyek maradnak

A szakértők az ellátási láncok optimális működésére vonatkozóan nem túl bizakodóak. A kockázati események továbbra is fennállnak, az ellátási láncok biztonsága, működési stabilitása továbbra is prioritás, azonban ezek megerősítésére hozott intézkedések eddig nem teljesen váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az ellátási láncok biztonságáról korábban írtunk bővebben. Továbbra is rendkívüli események, a láncok hosszabb-rövidebb ideig tartó zavarai prognosztizálhatók a 2023-as évre. 

(Forrás: HIVE)

Legolvasottabb

50 felett és túlterhelve – Hogyan bánjunk jól a tapasztalt munkavállalókkal?

A munkahelyeken gyakran megfigyelhető, hogy az 50 év feletti, nyugdíj előtt álló kollégákra egyre nagyobb terhet raknak. Ők azok, akik évtizedek óta a cégnél dolgoznak,

Külföldi munkaerő: kockázat, vagy lehetőség?

Mindkettő. De milyen problémákkal szembesülhetnek a munkaadók, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak? A munkaadók számos kihívással szembesülnek, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak. A legjobb, ha megismerkedik ezekkel

Munkahelyi konfliktusok kezelése

Amikor emberek egy csoportja együtt dolgozik, elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb nézeteltérések alakuljanak ki a munka elvégzésével kapcsolatban. A csapattagok közötti konfliktusoknak azonban nem kell mindig alacsony

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása