A logisztika az online kereskedelem sikerbiztosításává válik

logisztika - online kereskedelem - Fiatal pár az otthonában, dobozok között a padlón
logisztika - online kereskedelem

Az online kereskedelem folyamatosan bővül. De vajon mit szeret és mit akar a vásárló? A kiskereskedelmi logisztikában szakértő Auctane cég kutatása a 2023-as évre tartogat néhány meglepetést a szakértőknek és a nem szakértő érdeklődőknek egyaránt. A fogyasztói felmérések 2022 novemberében készültek több mint 8 000 reprezentatív fogyasztóból álló mintából a következő országokban: Egyesült Királyság, USA, Kanada, Ausztrália, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország.

Az online kereskedelem trendjei 2023-ra

Gyorsabb és átláthatóbb szállítás a fogyasztók előnyére

Egy dolog biztos: az online kereskedelem fejlődése, a vásárlói szokások, preferenciák  változása nem hagy alternatívákat…

A nagyszerű szállítási, benne a kiszállítási tapasztalatok maradandó hatást gyakorolnak a vásárlókra. A mai fogyasztók gyorsabban, olcsóbban és többet akarnak…  Mindenekelőtt átláthatóbb, kiszámíthatóbb árukiszállítási gyakorlatot részesítik előnyben. Nézzük, hogyan alakulnak az online vásárlási szokások 2023-ban. Dióhéjban:

Online kereskedelem - Szokások
Online kereskedelm | Forrás: Canva | Stock fotó

Fogyasztói trendek a 2023-as online vásárlásban

A kereskedelem online migrációja folytatódik: 2023-ban a nem élelmiszeripari szektorok mindegyikében a fogyasztók nettó aránya többet tervez online vásárolni, mint tavaly. Azonban a fogyasztók online vásárlási prioritásai a gazdasági nyomás növekedésével gyorsan változnak, egyre inkább az értéket helyezik előtérbe a kényelemmel szemben (pl. szállítási sebesség, helyszín).

A világgazdaság lassulásával és a személyes pénzügyek feszültségeinek növekedésével négyből majdnem három fogyasztó (73%) azt mondja, hogy 2023-ban változtatni fog vásárlási szokásain. Mindössze egynegyedük (27%) szándékozik továbbra is a megszokott módon költeni az elkövetkező évben.

Szállítási költségek a konverzió kulcsa

A szállítási költség egyértelműen a legfontosabb konverziós tényező, mivel a gyorsaság és a kényelem egyre kevésbé élvez prioritást a fogyasztók számára. Bár a legtöbb kiskereskedő elismeri, hogy fontos a szállítási költségek alacsonyan tartása a vásárlók számára. Valójában a vállalkozásokra nehezedő működési költségek cunamija valódi kihívássá teszi ezt. A kiskereskedelmi vállalkozások több mint egynegyede (28%) tervezi, hogy 2023-ban növeli a szállítási költségeket ügyfelei számára, és csak 18%-uk nem tervez emelést.

A fogyasztók több mint egyharmada (34%) szívesen csomagmegőrző vagy „kattints és vedd át” („BOPIS” – Buy Online Pick Up In Store) szolgáltatásra váltanának online rendeléseikhez, szemben az egy évvel ezelőtti felmérés 25%-ával.

Visszaküldések folyamata

A visszaküldések (return) feldolgozása költségesebb és összetettebb, mint a kimenő logisztika. A termékeknek az ellátási láncba való visszaillesztése, az újraértékesítés állapotának értékelése és a visszatérítések feldolgozása problémás, nagyon komplikált feladat.

A vásárlási szokások változása - az online vásárlás térnyerése

Azonban 2023-ban a fogyasztóknak csak 24%-a hajlandó fizetni a visszatérésért, 4%-kal kevesebb, mint 2022-ben. A fogyasztók egyre inkább elvárják az ingyenes visszaküldést, még akkor is, ha az online eladók igyekeznek megtéríteni a költségeiket.

Bár a legtöbb fogyasztó elvárja az ingyenes visszaküldést, a fiatalabb generációk jobban elfogadják a visszaküldési díj gondolatát. A Z generáció 39%-a állítja, hogy megfontolná, hogy fizetni kelljen az online visszaküldésért, míg az idősebb boomer korosztály mindössze 22%-a.

Megélhetési költségek

A megélhetési költségek nyomása ellenére a kutatás azt mutatja, hogy a fenntarthatósági szempontok egyre inkább befolyásolják a vásárlási döntéseket. Világszerte 5-ből majdnem 4 vásárló (79%) értékeli a „zöld” szállítási lehetőségeket, amikor online rendel, szemben az egy évvel korábbi 74%-kal.

Amikor az online kereskedelem és az online szállítással kapcsolatban a „zöldítésről” gondolkodnak, az árérzékeny vásárlók túlnyomórészt a hosszabb szállítási idő elfogadását (38%) és a házhozszállításra való áttérést (34%) támogatják, ahelyett, hogy külön fizetnének a kibocsátás ellensúlyozásáért (ahol ezt csak 7% venné fontolóra).

Forrás: info.metapack.com | Ecommerce Delivery Benchmark Report 2023

Legolvasottabb

De jó lenne egy jó állás a logisztikában…

Az elmúlt néhány évben jelentős változások történtek a munkaerőpiac világában és abban, ahogyan a hozzád hasonló munkavállalók gondolkodnak a karrierjükről. Könnyű azt gondolni, hogy a

Home Office: Az Aranytojást Tojó Tyúk vagy Szervezeti Öngól?

Tanácsadóként számos vállalatnál megfordulok, és az utóbbi években egyre gyakrabban kerül előtérbe a home office kérdése. A járványhelyzet katalizátorként hatott, és sok cég gyorsan alkalmazkodott

Logisztikai branding: merj más lenni!

Az elmúlt hónapokban nagyon sok logisztikai céget kerestem fel, átnéztem a weboldalakat, a logókat és a pozícionálási nyilatkozatokat. És észrevettem egy érdekes dolgot: a logisztikai

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása