Már 57 minősített logisztikai park van hazánkban

Minősített logisztikai parkok Magyarországon

Megvalósult a logisztikai szektor egy régi vágya, vagyis van lehetőség egy-egy logisztikai park pályázat útján történő minősíttetésére. A Közlekedéslogisztikai Konferencián adták át a logisztikai park minősítéseket, összesen 57-en kaptak logisztikai park címet. A kormány által tavaly elfogadott, az ipari parkok mintájára kidolgozott új minősítési rendszer célja egy egységes szabályozási, minősítési és ellenőrzési rendszer létrehozása. Ebben a logisztikai szolgáltató szektor beruházásai koordinált keretek között és hatékonyabban valósulnak meg.

Logisztikai park minősítés

A minősítésre vonatkozó kezdeményezés közel két évtizedes múltra tekint vissza. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 2006-ban kezdte kidolgozni a Logisztikai Szolgáltató Központok minősítési rendszerét – intermodális, regionális, helyi kategóriákban.

Az LSZK címeket, egy minősítési folyamat végén, a Logisztikai Egyeztető Fórumba tömörített, a teljes logisztikai szakmát összefogó testület adta oda. Jelenleg ez a csoport 39 minősített LSZK-ból áll. Korábbi években ez a minősítési rendszer többször szerepelt különböző állami programokban, pályázatokban támogatva azok működését. Nemzetgazdasági Minisztériummal való együttműködés, egyeztetések eredményeként ez a minősítési rendszer magasabb szintre lépett, bekerült a jogszabályokba. Ennek eredményeként egységesítésre került az ipari parkok, tudományos parkok, logisztikai parkok szabályozása. A rendszer most épül fel, egy-két helyen kell még finomítani, de az irány jó. A korábban minősített logisztikai szolgáltató központok automatikusan átkerültek az új rendszerbe, időközben bejöttek már új pályázatok is, ezek elbírálása megtörtént, így további 18 parkkal bővül a korábbi 39-s lista. A minősítésre pályázni kell, az intermodális logisztikai park, regionális logisztikai park vagy helyi logisztikai park cím odaítélésére a Tudományos és Innovációs, Technológiai, Ipari és Logisztikai Park Tanács tesz javaslatot.

logisztikai park

Magyarországi adottságok

Magyarország kiváló adottságokkal rendelkezik az áruszállítás területén. Egyedülálló módon három fő közúti teherszállítási útvonalon is belépési pont az Európai Unióba (EU). Emellett pedig a gyorsforgalmi úthálózat szinte az egész ország területén könnyen elérhető.

A logisztika szerepét növeli az is, hogy hazánk a nyugati és keleti high tech ipar és tőke találkozási pontja. A logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja, hiszen közel 2500 vállalat tevékenykedik ezen a területen és a szektorban 300 ezren dolgoznak. Az ágazat jelenleg a GDP 5 százalékát állítja elő, a kormányzat célja, hogy ez 10 százalékra nőjön. Így tovább erősíthető a magyar gazdaság makro-térségeket összekapcsoló hídszerepe.

Külföldi befektetések

A külföldi befektetések egyre inkább elérik a vidéki városokat is, így a folyamatos beruházásoknak köszönhetően a magyar ipari szektor tovább fejlődik. Ezzel nagymértékben hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez.

Infrastruktúra fejlesztések

Magyarországnak tehát tovább kell erősítenie a beruházás- és exportalapú gazdaságát, valamint ki kell aknáznia a növekedési tartalékokat és javítania kell versenyképességét. Ennek egyik eszköze az ipari vállalatok által használt infrastruktúra fejlesztése. Ennek alapja a szállítmányozás, fuvarozás, raktározás és a kapcsolódó szolgáltatások rendelkezésre állása. Ezek a logisztikai fejlesztések megközelítőleg 340 hektár területen valósulnak meg és összesen körülbelül 370 milliárd forint értéket képviselnek. További 39 logisztikai központ a jogszabály alapján jogosult a logisztikai park cím viselésére, így a magyarországi hivatalos logisztikai parkok száma 57-re nő. Az ágazat megerősítése hozzájárulhat a gazdasági növekedés helyreállításához, így a családok és munkahelyek megvédéséhez. A kormány a tanács munkájától azt várja, hogy érdemben járuljon hozzá az ipari, logisztikai és technológiai parkok fejlődéséhez, így a hazai térségek vonzerejének és gazdasági teljesítményének növeléséhez.

Forrás: vg.hu

Legolvasottabb

De jó lenne egy jó állás a logisztikában…

Az elmúlt néhány évben jelentős változások történtek a munkaerőpiac világában és abban, ahogyan a hozzád hasonló munkavállalók gondolkodnak a karrierjükről. Könnyű azt gondolni, hogy a

Home Office: Az Aranytojást Tojó Tyúk vagy Szervezeti Öngól?

Tanácsadóként számos vállalatnál megfordulok, és az utóbbi években egyre gyakrabban kerül előtérbe a home office kérdése. A járványhelyzet katalizátorként hatott, és sok cég gyorsan alkalmazkodott

Logisztikai branding: merj más lenni!

Az elmúlt hónapokban nagyon sok logisztikai céget kerestem fel, átnéztem a weboldalakat, a logókat és a pozícionálási nyilatkozatokat. És észrevettem egy érdekes dolgot: a logisztikai

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása