5 logisztikai toborzási trend
A toborzási trend változása kétség kívül nagy volumenű és gobális. A 2020-ban beütött példa nélküli egészségügyi krízis nyomán a toborzási trendek kétségkívül megváltoztak. A pandémia radikális változást hozott az életmódunkban és a munkavégzésünkben. A világgazdaságnak új kihívásokkal kellett szembenéznie, a vállalatoknak pedig igazodniuk kellett a változásokhoz minden területen, így a toborzásban is.
2022 továbbra is a felépülés éve lesz mind a vállalatok, mind pedig munkavállalóik számára. Nézzük meg, milyen fő trendek dominálnak az év második felében a munkaerő-felvétel területén!

1. Az online interjú lesz a norma
Azok a cégek, amelyek a nehéz körülmények ellenére sem hagytak fel a toborzással, kénytelenek voltak a toborzási trendeknek megfelelően, a folyamataik nagy részét digitalizálni. Számos eszköz profitált az interjúk digitalizációjából, így a Zoom, a Teams, a Google Meet is nagy népszerűségre tett szert. Úgy fest, hogy ezek az eszközök tartósan beépülnek a HR eszköztárába.
2. A soft skillek elengedhetetlenek lesznek
Szakmai berkekben eddig is sokat beszéltünk a soft skillekről. Ezek az egyén személyes készségeit jelentik, mint például a lelkesedését, empátiáját, szóbeli kifejezőkészségét vagy csapatszellemét.
A toborzók egyre érzékenyebbek lesznek a soft skillekre. Az egyre gyorsabban változó világban a HR-szakemberek olyan profilú munkatársakat fognak keresni, akik bármilyen helyzethez képesek alkalmazkodni. Egyes soft skillek az elmúlt év nehézségei után kiemelt figyelmet kapnak, mint például az autonómia vagy az adaptációs készség.
3. Az employer branding
Ma a vállalatok jobban bíznak a transzparenciában, mint valaha, ahogy azokban az értékeikben is, amelyek vonzóak lehetnek a fiatalabb generációk számára. A fiatalok egyre inkább az értelmes munkákat keresik, amelyekben kiteljesedetteknek érezhetik magukat, és ezért erősen fókuszba kerültek a vállalatok értékei, missziói, valamint a célok elérésében alkalmazott munkamódszereik.
A munkáltatói márka, a toborzási trend viszonylatában elég nagy hangsúlyt kap manapság, és ahogy mi is sokszor megírtuk, segít bevonzani és megtartani a munkavállalókat, épp ezért kiemelkedő fontosságú, hogy fenntartsuk a vállalatról kialakult pozitív képet a hatékony kommunikációs csatornákon keresztül, és különösen a közösségi médiában.
4. Pszichometrikus tesztelés
Ma kevésbé valószínű, hogy a jelöltjeink élőben találkozzanak a toborzó kollégával az onboardingot megelőzően, és épp ezért rendkívül fontos, hogy a toborzók a távolból is hatékonyan legyenek képesek felmérni a jelölteket. Ez megmagyarázza a pszichometrikus tesztelés iránti megnövekedett igényt (ide tartozhatnak a személyiséget, motivációt, kognitív képességeket vagy éppen az érzelmi intelligenciát felmérő tesztek).
Ahogy a munka világa egyre bonyolultabbá válik, úgy lesznek egyre komplexebbekké a tehetségeket felmérő módszerek. A tudományos megalapozottságú pszichometrikus tesztek időt takaríthatnak meg a HR-szakemberek számára, és lehetővé teszik nekik, hogy hamarabb ráleljenek az ideális jelöltekre.
5. Mesterséges intelligencia
A pandémia kezdete óta a vállalatok egyre inkább tudatába kerülnek a digitális transzformáció termelékenységre tett pozitív hatásának. A mesterséges intelligencia lett a HR-részlegek első számú szövetségese. Ezzel együtt a HR továbbra is tartja pozícióját a digitális átalakulás közepette.
A toborzók megértették, hogy a mesterségesintelligencia-eszközök automatizálhatják a toborzási folyamat egészét vagy egyes részeit: így például az álláshirdetések írását, a jelöltek felkutatását és értékelését, és így tovább.

A digitális technológiák előretörése óta a HR-folyamatokat a hatékonyságra és a gyorsaságra optimalizálják. Akár az online interjúkat, akár a mesterséges intelligencia vagy az automatizálás előretörését nézzük, olyan új trendeket figyelhetünk meg, amelyek leegyszerűsítik a toborzási folyamatokat, és hatékonyabbakká teszik őket. Végső soron azonban az emberi kapcsolat mindig alapvető fontosságú marad.