Megint a pénz… Bérsáv az álláshirdetésben.

Bértárgyalás

Ki ne ismerné a híres HR-es kérdést állásinterjún: mekkora az Ön bérigénye? A kérdés kényelmes megválaszolásában segíthetnek az előre közölt bérsáv, de számos más előnnyel is jár transzparencia.

Természetesen már a kicsit tapasztaltabb álláskeresők is tudják, hogy az interjún magabiztos hozzáállással érdemes tárgyalni a bérekről. Ugyanakkor mindig van egy kis kétely az emberben, hiszen ha túl magas összeget mondunk, akkor jöhet egy másik jelölt, aki kevesebbért is elvállalja a munkát. Van kiút ebből a helyzetből? Szerintünk igen, az egyik megoldás a bérsáv feltüntetése az álláshirdetésekben.

Aki látott már álláshirdetést külföldön, m Ondjuk Angliában, Németországban, Franciaországban, az azt is látta, hogy a munkáltatók precíz információt adnak meg a fizetéssel kapcsolatban. A bérsáv tulajdonképpen egy minimum és maximum összeg, ami ugyanúgy az álláshirdetés része, mint a munkakör leírása, vagy a pozíció neve. Magyarországon teljesen más a helyzet, a fizetési sáv megadása nálunk igen ritkán fordul elő.

Miért nem tartalmaznak bérsávokat az álláshirdetések Magyarországon?

Általában azt a választ kapjuk, hogy a bérek megadását a vállalati “policy” nem engedi. A munkáltatók gyakran érvelnek azzal, hogy a fizetés mindig egyedi elbírálás és döntés eredménye, a munkavállaló kompetenciáinak függvényében. Egyéb ok lehet, hogy egy adott cég nem tud (vagy nem szeretne) olyan vonzó fizetést adni, mint a jobb helyzetben lévő versenytársa. Illetve egyes munkáltatók véleménye szerint, ha a munkavállaló a fizetési sáv maximumát kapná, akkor csökken a motivációja, hogy tovább fejlődjön és képezze magát.

A logisztika az egyik leggyorsabban fejlődő iparág a világon, ami egyértelműen megnövekedett keresletet is jelent a logisztikai szakemberek iránt. A hazai adatok szerint körülbelül 12 000 logisztikai szakember hiányzik a piacról. A munkaerőhiány mellett ennek a szakmának sajátos toborzási folyamata van, ami könnyűnek korántsem nevezhető, sem a pályázó, sem a munkáltató részéről. Abban azonban biztosak vagyunk, hogy a bérsávok feltüntetésével mindkét fél időt takaríthat meg.

Bátorítjuk hirdetőinket, hogy a  Logijobs portálon jelenítsenek meg fizetési információkat.

A fizetési sáv láttán a pályázó rögtön el tudja dönteni jelentkezik-e a pozícióra. A fizetésre vonatkozó információ időt és energiát takarít meg mindenkinek: a pályázó olyan állást választ, ami neki való, a toborzási szakember pedig releváns önéletrajzokat kap kézhez.

Ez még akkor is működik, ha a munkavállaló még nem elég tapasztalt a fizetési sáv felső részének megcélzására. Az információ önmagában jó motiváló tényező, hiszen a jelentkező így tudja mire számíthat a későbbiek során, ha rendszeresen képzi és fejleszti magát. A bérsáv tehát mindenképp segítség a “milyen fizetésre gondoltál?” kérdés megválaszolására.

Hiszünk benne, hogy a munkáltatók számára is előnyös a bérsáv közlése. Egyrészt színvonalasabb toborzást tesz lehetővé, másrészt a cég reputációjára is hatással van. Ahogy egy ügyfelünk fogalmazott: “Nem csak a jelöltekben lévő bizonytalanságot szünteti meg, hanem jó hatással van a cégünk megítélésére is. Őszintének és átláthatónak tartanak minket már a toborzás első lépésétől kezdve.”

Legolvasottabb

50 felett és túlterhelve – Hogyan bánjunk jól a tapasztalt munkavállalókkal?

A munkahelyeken gyakran megfigyelhető, hogy az 50 év feletti, nyugdíj előtt álló kollégákra egyre nagyobb terhet raknak. Ők azok, akik évtizedek óta a cégnél dolgoznak,

Külföldi munkaerő: kockázat, vagy lehetőség?

Mindkettő. De milyen problémákkal szembesülhetnek a munkaadók, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak? A munkaadók számos kihívással szembesülnek, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak. A legjobb, ha megismerkedik ezekkel

Munkahelyi konfliktusok kezelése

Amikor emberek egy csoportja együtt dolgozik, elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb nézeteltérések alakuljanak ki a munka elvégzésével kapcsolatban. A csapattagok közötti konfliktusoknak azonban nem kell mindig alacsony

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása