Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

Teherszállítás a föld alatt - kamion az alagútban
Teherszállítás a föld felszíne alatt | Fotó: Canva

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: „Földalatti teherszállítás”) egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és ládák szállítását csomagok, egyedi tételek, törmelékáruk és ömlesztett áruk számára, valamint ezek köztes tárolását. Az alagutak a tervek szerint összekötik a termelési és logisztikai telephelyeket.

Teherszállítás a föld alatt

A tervek szerint a földalatti rakományokat környezetbarát járművekkel osztják szét a legnagyobb svájci kereskedelmi cégek között, köztük a Coop, a Denner, a Manor és a Migros, a Rhenus Logistics, a Swisscom és a Swiss Post, az IKEA együttműködésében.

A cég sajtóközleménye szerint a teherszállítás területén az innováció a bevált technológiák egyedülálló kombinációjában rejlik; a rendszer bármilyen raklapot és konténert képes szállítani. A városokban a jelenlegi városlogisztikai rendszereknek köszönhetően a Cargo Sous Terrain megoldást nyújthat a legégetőbb közlekedési problémákra. A szolgáltatók azt tervezik, hogy a működéséhez megújuló energiát használnak. A tervezett svájci országos szállítási rendszer műszaki és kereskedelmi megvalósíthatóságát egy megvalósíthatósági tanulmány már megerősítette, a projekt a megvalósítási fázisba lépett.

Cargo Sous Train
Forrás: cargo-partner.com | Új típusú földalatti teherszállítás

Új típusú földalatti áruszállítás

Az új típusú földalatti áruszállítási infrastruktúra nemcsak kiegészíti a svájci közúti és vasúti hálózatot, de a kritikus pontokon tehermentesíti azt. Az első tervezett, mintegy 66,7 kilométeres szakasz a közép-svájci fennsíkon (Mittelland) a 2030-tól Härkingen/Niederbipp és Zürich városát fogja összekötni. Később átfogó hálózatot terveznek a kelet-svájci Bodensee és a nyugat-svájci Genfi-tó között, Bázel és Luzern felé irányuló mellékágakkal.

Az alagutak 6 méter átmérőjűek lesznek. Ezekben a csövekben három vágányt helyeznek el, irányonként egyet-egyet, valamint középen egy szervizsávot, amelyeken teljesen automatizált és pilóta nélküli járművek közlekednek, amelyek nemcsak EUR-raklapokat, de konténereket is szállíthatnak. Ezek az elektromágneses indukcióval hajtott kis járművek rámpákon és felvonókon keresztül automatikusan be- és kirakodnak. A projektben részvevők úgy vélik, hogy a járművek éjjel-nappal és egész évben képesek lesznek 30 kilométer/órás (18,6 mph) sebességgel közlekedni.

Cargo Sous Terrain projektrésztvevők

A fő részvényesek Migros, Coop, Swisscom, Swiss Post, Credit Suisse, Zürcher Kantonalbank, Mobiliar és Helvetia, valamint a svájci állam.

Az első szakasz teljes költségét 3,55 milliárd svájci frankra (1 svájci frank 380 forint) becsülik!!, – tehát 1345 milliárd forint-amelynek 71 százalékát az alagút építésére tervezik. A kiadások 282 millió svájci frankot tesznek ki a tervezésre, 344 millió svájci frankot pedig a be- és kirakodásra szolgáló tíz csomópont építésére. A járművek beszerzésére 410 millió frankot szánnak.

Forrás: .cst.ch | Cargo Sous Terrain

Legolvasottabb

Hogyan lehet a legjobb munkaerőt megtartani? Avagy: nem csak a pénz számít.

Ha valaki megkérdezné Tőled, hogy mi a legjobb módja annak, hogy a legjobb alkalmazottaid boldoggá tedd? Valószínűleg azt mondanád: "megemelem a fizetésüket". Azonban számos más

Megint az égbe szöktek a konténerszállítási tarifák

Brutálisan megugrottak a tengeri szállítási díjak a vörös-tengeri hajózási útvonal kiesésével. A megrendelői igények növekedésével a logisztikai kapacitások most sem tudnak lépést tartani, s a

A jól menő cégek munkavállalói receptje

Így javíts a csapatod teljesítményén anélkül, hogy lecserélnéd őket. Miért van az, hogy a konkurensed semmivel sem nyújt jobb szolgáltatást, látszólag mégis jobban megy neki?

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása