Egy amerikai startup cég fejlesztése a Nikola One igazán vakmerő vállalkozásnak bizonyul a teherszállítás jövőjét illetően. Hidrogén üzemanyagcellás kamiont fejlesztenek, aminek hatótávja 1200 és 2000 km közötti, hat elektromos motorja 1000 lóerő nyomatékra képes, a hidrogén fogyasztása pedig várhatóan 11.7 liter körül alakul 100 kilométeren.
Habár a hidrogén üzemanyagtöltő-állomások hiánya kissé problematikussá teheti a bevezetést, a cég elképzelése szerint néhany éven belül több tucat hidrogén-töltőállomás hálózat fog kiépülni szerte az Egyesült Államokban.
Ugyanez a cég nemrég bejelentette, hogy új típusú akkumulátorcellát fejleszt. A piacon jelenleg elérhető lítium-ion akkumulátorokkal összehasonlítva várhatóan kétszer nagyobb energiasűrűségűek lesznek, lényegesen alacsonyabb súlyúak, és fele annyiba fognak kerülni mint a mostaniak. Igy a jelenleg forgalomban lévő elektromos járművek hatótávja meg is duplázódhat. És ehhez nem lesz szükség az akkumulátorok súlyának bármilyen mértékű növelésére.
A kifejlesztett prototípus azt is megmutatta, hogy több mint kétezerszer feltölthető és lemeríthető az akkumulátor, mielőtt az tönkremenne. Ez azt jelenti, hogy elméletileg nékány százezer mérföldet is meg lehet vele tenni majd.
És ez nem minden: a fejlesztő cég további előnyöket is megemlít, amelyek várhatóan a tehergépjármű piacot is forradalmasítani fogják:
– akár 1300 km hatótáv az elektromos teherautók esetében,
– akár 1600 km hatótáv a hidrogén üzemanyagot használó gépjárművek esetében,
– elérni a jelenlegi akkumulátorok energiasűrűségének a kétszeresét (ennek eredményeként az akkumulátor ereje megduplázódhat vagy a súlya megfeleződhet), ami egy hagyományos lítium-ion akkumulátor tömegének a 40 százalékát fogja nyomni.
Izgalmas jövő előtt a teherszállítás. Izgatottan várjuk a további fejleményeket…