A jövő áruszállítása alternatív üzemanyagcellás járművekkel

Egy amerikai startup cég fejlesztése a Nikola One igazán vakmerő vállalkozásnak bizonyul a teherszállítás jövőjét illetően. Hidrogén üzemanyagcellás kamiont fejlesztenek, aminek hatótávja 1200 és 2000 km közötti, hat elektromos motorja 1000 lóerő nyomatékra képes, a hidrogén fogyasztása pedig várhatóan 11.7 liter körül alakul 100 kilométeren.

Habár a hidrogén üzemanyagtöltő-állomások hiánya kissé problematikussá teheti a bevezetést, a cég elképzelése szerint néhany éven belül több tucat hidrogén-töltőállomás hálózat fog kiépülni szerte az Egyesült Államokban.

Ugyanez a cég nemrég bejelentette, hogy új típusú akkumulátorcellát fejleszt. A piacon jelenleg elérhető lítium-ion akkumulátorokkal összehasonlítva várhatóan kétszer nagyobb energiasűrűségűek lesznek, lényegesen alacsonyabb súlyúak, és fele annyiba fognak kerülni mint a mostaniak. Igy a jelenleg forgalomban lévő elektromos járművek hatótávja meg is duplázódhat. És ehhez nem lesz szükség az akkumulátorok súlyának bármilyen mértékű növelésére.

A kifejlesztett prototípus azt is megmutatta, hogy több mint kétezerszer feltölthető és lemeríthető az akkumulátor, mielőtt az tönkremenne. Ez azt jelenti, hogy elméletileg nékány százezer mérföldet is meg lehet vele tenni majd.

És ez nem minden: a fejlesztő cég további előnyöket is megemlít, amelyek várhatóan a tehergépjármű piacot is forradalmasítani fogják:

– akár 1300 km hatótáv az elektromos teherautók esetében,

– akár 1600 km hatótáv a hidrogén üzemanyagot használó gépjárművek esetében,

– elérni a jelenlegi akkumulátorok energiasűrűségének a kétszeresét (ennek eredményeként az akkumulátor ereje  megduplázódhat vagy a súlya megfeleződhet), ami egy hagyományos lítium-ion akkumulátor tömegének a 40 százalékát fogja nyomni.

Izgalmas jövő előtt a teherszállítás. Izgatottan várjuk a további fejleményeket…

 

Legolvasottabb

Nehézgépjárművek: az Európai Tanács szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el

Az Európai Tanács a mai napon hivatalosan elfogadta a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról, valamint a hatályos uniós szabályok módosításáról és szigorításáról szóló rendeletet. A naprakésszé

Már 57 minősített logisztikai park van hazánkban

Minősített logisztikai parkok Magyarországon Megvalósult a logisztikai szektor egy régi vágya, vagyis van lehetőség egy-egy logisztikai park pályázat útján történő minősíttetésére. A Közlekedéslogisztikai Konferencián adták át

Vasút és zöld kamionok: alapjaiban alakulhat át a magyar logisztika

Milyen tényezők állnak a vállalat fenntarthatósági stratégiájának megalkotása mögött, és milyen főbb pillérekre épül? Alapjaiban változik meg a magyar logisztika A Waberer’s a kelet-közép-európai régió

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása