A Maersk nulla CO2 -kibocsátási tervei

A Maersk nulla CO2 kibocsátási tervei
A Maersk nulla CO2 kibocsátási tervei

A Maersk felgyorsítja a nettó nulla CO2 -kibocsátási terveit azzal, hogy 1 milliárd fontot költ „szén-semleges” konténerhajók beszerzésére. A dán társaság szerint az új hajók egyenként 16 ezer konténert szállíthatnak, és ezzel évente körülbelül egymillió tonna CO2 -kibocsátást spórolhatnak meg.

A Maersk hajózási cég jelentős lépést tett flottája szén -dioxid -mentesítésére, és egymilliárd fontot (1 Font 406 Forint) költ nyolc darab, „zöld” metanollal működő hajó beszerzésére.

A dán vállalat elkötelezte magát amellett is, hogy 2050-re a nettó nulla széndioxid kibocsátás elérésére irányuló terve részeként csak olyan új konténerhajókat rendel, amelyek szén-dioxid-semleges üzemanyagot használnak.

Célja eléréséhez a cégnek szén-dioxid-semleges flottával kell rendelkeznie 2030-ra, mivel a hajók élettartama általában 20-35 év. Az új hajók mindegyike 16 ezer konténert szállíthat, és évente körülbelül egymillió tonna CO2 -kibocsátást takaríthat meg.

A társaság arra számít, hogy éves kibocsátása – ami jelenleg 33 millió tonna CO2 – körülbelül 3%-kal csökken.

És mindez hogyan?

Úgy, hogy a hajók hajtóművei zöld metanollal működnek, amik mind megújuló forrásokkal, például biomasszával és napenergiával előállíthatóak. Ha a szén-dioxid-semleges üzemanyag-ellátottság szűkösnek bizonyulna, úgy a hajtóművek hagyományos üzemanyaggal is működnek. A zöld metanol egyébként előállítható közvetlenül biomasszából, ha a megújuló hidrogént vagy kibocsátási forrásokból, vagy biomasszából származó szénnel kombinálják.

A hajók mindegyike 175 millió dollárba (1 dollár 298 Forint) kerül, amik 10-15 százalékkal drágábbak, mint a normál hajók. Szállításuk 2024 -re várható.

A Maersk elmondta, hogy legnagyobb vásárló-partnerei, például az Amazon, a Disney és a Microsoft rendkivül ambiciózus célokat tűzött ki a saját ellátási láncuk károsanyag kibocsátásának csökkentésére. „Mi ebben partnerok vagyunk” – mondta Maersk, a szén -dioxid -mentesítésért felelős vezetője, Morten Bo Christiansen, hozzátéve: „Szerencsére ügyfeleink nagyra értékelik erőfeszítéseinket, és a kereslet irántunk valóban nő.”

A dán cég már alá is írt egy megállapodást a zöld metanol biztosításáról első szén-dioxid-semleges hajójának 2023-as üzemeltetéséhez.

A globális hajózás a világ szén -dioxid -kibocsátásának közel 3% -át teszi ki, az interkontinentális kereskedelem mintegy 90% -át tengeren bonyolítják.

(Maersk)

Legolvasottabb

De jó lenne egy jó állás a logisztikában…

Az elmúlt néhány évben jelentős változások történtek a munkaerőpiac világában és abban, ahogyan a hozzád hasonló munkavállalók gondolkodnak a karrierjükről. Könnyű azt gondolni, hogy a

Home Office: Az Aranytojást Tojó Tyúk vagy Szervezeti Öngól?

Tanácsadóként számos vállalatnál megfordulok, és az utóbbi években egyre gyakrabban kerül előtérbe a home office kérdése. A járványhelyzet katalizátorként hatott, és sok cég gyorsan alkalmazkodott

Logisztikai branding: merj más lenni!

Az elmúlt hónapokban nagyon sok logisztikai céget kerestem fel, átnéztem a weboldalakat, a logókat és a pozícionálási nyilatkozatokat. És észrevettem egy érdekes dolgot: a logisztikai

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása