Egy új nemzetközi szervezet a jövő városi logisztikájáért

Együttműködés egy fenntarthatóbb, hatékonyabb és biztonságosabb városi közlekedés, benne az áruszállítás megvalósításának érdekében.

A Globális Új Mobilitási Koalíció (GNMC) összehozza a köz- és magánszektor érdekelt feleit, hogy együtt gondolkodjanak és dolgozzanak az ágazatokon átívelő mobilitási kihívásokkal, és új lehetőségeket tárjanak fel a mobilitás révén fenntarthatóbb és rugalmasabb városok számára. A több érdekelt fél részvételével zajló együttműködés a mobilitási innovációt kívánja előmozdítani a városokban világszerte, a torlódások és a kibocsátások csökkentése, valamint a közösségek biztonságának és életminőségének javítása érdekében.

A szervezet a nemzetközi együttműködés és a figyelemfelkeltő kampányok elősegítésével világszerte felhívja a figyelmet arra, hogy a mobilitás milyen szerepet játszhat az egészséges, fenntartható és ellenálló városok létrehozásában, benne a városi szintű közlekedés, benne logisztika megközelítések javítása különböző stratégiák és innovációk közös feltárása révén.

A helyzet súlyos, de nem reménytelen

A városokba történő kiszállítások helyzete drasztikusan megváltozott az elmúlt években. A másnapi kiszállítás ma már általános igény, az élelmiszer-szállítás az egekbe szökött, az otthoni munkavégzés pedig változó igényeket támaszt. A jelenlegi trendek alapján az utolsó mérföldes kiszállítások iránti kereslet 2030-ra várhatóan akár 78%-kal is növekedni fog. Mivel soha nem látott számú kézbesítő jármű közlekedik az utakon, a városok és a vállalatok számára a kibocsátással, a torlódásokkal, a zajjal és a biztonsággal kapcsolatos aggodalmak kerülnek előtérbe.

2030-ra a városok hatalmas kihívásokkal nézhetnek szembe: 61%-al több szállítójármű közlekedik az utakon ….5 perc többlet ingázási idő a megnövekedett szállítójárművek miatt ….60%-al több városi szállításokból eredő kibocsátás.

2020 óta az utolsó mérföldes kiszállítások ugrásszerűen megnőttek, nagyrészt az e-kereskedelem jelentős növekedésének köszönhetően: az eladások 2023-ban elérik az 5,8 billió dollárt, és 2027-re várhatóan 39%-kal nőnek. Ez a növekedés olyan tényezőknek tulajdonítható, mint az urbanizáció, a növekvő jövedelmek, a változó fogyasztói magatartás és a technológiai fejlődés. Ennek eredményeképpen az e-kereskedelem jelentősen megelőzte a hagyományos kiskereskedelmet, ami gazdasági előnyökkel, valamint a fogyasztók számára nagyobb választékkal és kényelemmel jár.
Az online kiskereskedelem és a gyorskereskedelem növekedése azonban a városokban a kiszállító járművek számának ugrásszerű növekedését eredményezte. További beavatkozás nélkül e járművek száma 2030-ra világszerte több mint 60%-kal nőhet, súlyosbítva a torlódásokat, a károsanyag-kibocsátást és a biztonsági problémákat, és ezáltal befolyásolva a városok élhetőségét. Egy olyan város, mint például Sydney (5.5 millió lakossal) esetében ez 10 000 további járművet jelenthet az utakon, beleértve a teherautókat, a furgonokat és a mikromobilitást, például a pedálos és elektromos kerékpárokat és robogókat. Egy olyan város, mint Budapest (2 millió lakossal) esetében ez a közlekedési kibocsátások 76%-os növekedését jelentheti. A több online és fizikai csatornán értékesítő kiskereskedők a belvárosi üzleteket arra használják, hogy a fogyasztókhoz közelebb tartsák a decentralizált készleteket, lehetővé téve az egy- és másnapi kiszállítást és az online megrendelések helyi átvételét. Az élelmiszer-kiskereskedők kiemelkedő szerepet játszanak a gyorskereskedelemben, a kizárólag online modelleket a helyi közösségekbe beágyazott online rendelések teljesítésére szolgáló kis raktárak növekvő száma szolgálja ki, ami jelentősen hozzájárul a gyorskereskedelemben 2019 óta tapasztalható 290%-os növekedéshez.

Fejlődő fogyasztói elvárások

A fenntarthatóság szintén prioritássá válik: a vásárlók több mint 70%-a jelezte, hogy 2023-ban a fenntartható szállítási lehetőségeket részesíti előnyben. A fogyasztók ma már alapfelszereltségként várják el a gyorsabb kiszállítást. Az e-kereskedelmi kiskereskedők a szállítási sebességet és a könnyű visszaküldést használják arra, hogy megkülönböztessék magukat a piaci versenyben. Az átlagos szállítási idő a 2022-es 2,36 napról 2023-ban 2,15 napra csökkent. Ez felduzzasztotta az utolsó mérföldes szállítási költségeket, amelyek 2023-ban a teljes szállítási költség 53%-át teszik ki, míg 2018-ban csak 41%-át tette ki. Az elégtelen szállítási sebesség az elmaradt rendelések 23%-át okozza, további 48%-uk pedig a szállítási díjaknak köszönhető, ami rávilágít a szállítás fontosságára az e-kereskedelemben. Az e-vásárlók több mint 60%-a továbbra is a házhozszállítást részesíti előnyben. A rövidebb szállítási időablakok szintén kulcsfontosságúak. Az online vásárlók több mint 68%-a ezt jelölte meg meghatározó tényezőként az online rendelések leadásakor. A világjárvány az utazási szokásokat is megváltoztatta, csökkentve az irodai kiszállításokat és növelve a szállítási helyszínek rugalmasságának igényét.
Mindezek a változások jelentős nyomást gyakorolnak a kiskereskedők üzletmenetére. A kiskereskedőknek ezért egyensúlyt kell teremteniük a fogyasztói elvárásoknak való megfelelés és a költséghatékony és fenntartható kiszállítások iránti nyomás között.

A megoldás

A Globális Új Mobilitási Koalícióról (GNMC) nem más, mint egy platform, egy szervezeti lehetőség a tanulásra, együttműködésre a városi vezetés, valamint a logisztikai szakemberek között. E kezdeményezések pozitív hatása ellenére hatékonyságuk végső soron a város archetípusától, valamint a vonatkozó földrajzi, kulturális, gazdasági és politikai tényezőktől függ. A beavatkozásokat a helyi kihívásoknak, céloknak és a rendelkezésre álló erőforrásoknak megfelelően kell rangsorolni a sikeres megvalósítás érdekében. A városi önkormányzatoknak és az érdekelt logisztikai szakembereknek szem előtt kell tartaniuk ezeket a helyi összefüggéseket, és olyan megoldásokat kell előnyben részesíteniük, amelyek segítenek felgyorsítani a városi szállítás fenntartható átalakulását. Ebben segít A Globális Új Mobilitási Koalíció.

Amennyiben többet szeretnél tudni A Globális Új Mobilitási Koalícióról (GNMC), céljairól, cselekvési programjáról, az együttműködés formáiról, itt megtalálhatod a linket:

https://initiatives.weforum.org/global-new-mobility-coalition/home

Legolvasottabb

Hogyan beszéljünk egy olyan alkalmazottal, aki nem dolgozik jól?

Engedjétek meg, hogy egy történettel kezdjem ezt a témát. Ügyfelemet, Áront nemrégiben léptették elő egy logisztikai vállalatnál igazgatóvá. Egy nemrégiben tartott coaching ülésen különösen zaklatottnak

Az EU haszongépjármű eladási trendjei 2023-ban. Fel vagy le, dízel vagy elektromos.

Az EU haszongépjármű-piacának fellendülésében még mindig a dízel dominál. Miközben az európai haszongépjármű-piac 2023-ban minden ágazatban pozitív növekedést mutatott, a dízel maradt a domináns üzemanyagtípus

Hogyan javítható a jelöltek kiválasztása.

HR-szakemberként úgy gondolom, hogy a jelöltek kiválasztása munkám egyik legfontosabb feladata. Nemcsak a szervezet sikerében játszik kritikus szerepet, hanem a munkaerő minőségét is meghatározza. A

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása