Mi az employer branding? Hogyan vonzóvá teheted a cégedet a munkavállalók számára? Ismerd meg az eszközöket és kezd el használni őket ma! + Tipp: Készítsd el a saját céges karrieroldaladat a LogiJobs-on!
“Szerinted számít az employer branding az álláskeresőknek?”
Ezt a kérdést tettük fel néhány hete a Linkedin oldalunkon. 75% értett velünk egyet abban, hogy igen, számít a munkáltatói márka. Ezt számok is igazolják, például a Glassdoor (2021-es) felmérése*, amely szerint:
- A munkavállalók és álláskeresők 86%-a utánanéz a cégnek, mielőtt állásra jelentkezik.
- Sőt, az aktív álláskeresők 75%-a valószínűleg jelentkezik az állásra, ha a munkáltató hangsúlyt fektet az employer brandingre.
Mi az employer branding?
Az employer branding a céged munkáltatói márkája, vagyis a kép, ami a jövőbeni és jelenlegi munkavállalók fejében rajzolódik ki róla. Ez befolyásolhatja például azt is, milyen “áron” tudsz új kollégákat felvenni a céghez.
A saját employer branding tevékenységed célja tehát, hogy vonzóvá tegye a vállalkozásod a munkavállalók szemében. Természetesen ennek alapja, hogy a munkahelynek vannak vonzó tulajdonságai. Ám, ez jóval több cégről elmondható, mint amennyiről első látásra gondolnánk, vagy mint amennyien ezt magukról gondolják.
Miért van ez így? Azért, mert nem fektetnek employer brandingbe.
Feltételezem, hogy te is egy olyan cég vezetője vagy HR-se vagy, ahol jó dolgozni. (Lehet, hogy nem minden tökéletes, de az életben ritkán az. Ez normális.)
Ezért mutatok néhány eszközt, amit neked is érdemes bevetni employer branding célokra.
Employer branding eszközök
- Maga a toborzási folyamat (Pl. hogyan kommunikálsz az elutasított jelöltekkel.)
- Belső szoftverek
- Közösségi média oldalak
- Céges autó
- Jutalékrendszer
- A cég honlapja és/vagy karrieroldala
Tehát lényegében minden, amivel a munkavállalók, potenciális jelöltek és partnerek találkoznak.
Melyiket “üzemelheted be” akár napokon belül?
A céges márkaoldalt vagy karrieroldalt. Létrehozhatsz sajátot a céges weboldal részeként. Ezen elhelyezhetsz bármilyen szöveges, videós vagy képi anyagot, ami az employer branding céljaidat szolgálja.
Ha hirdetsz a LogiJobs oldalán, nem érdemes a fejlesztéssel bajlódnod. Hiszen a szolgáltatásunk része, hogy bónuszként létrehozhatsz egyet a logijobs.hu-n belül. (Ez akkor is megmarad, ha épp nem hirdetsz aktívan az oldalon.)
- Sablont is adunk hozzá, amit 30 év tapasztalatával a hátunk mögött dolgoztunk ki. Így nem kell sokat gondolkodni azon, pontosan mit tegyél ki az oldalra.
- Korlátlan ideig elérhető lesz, így az állásportálon böngésző munkavállalók (napi kb. 20.000 látogató) bármikor hozzáférnek.
- A használata nincs időtartamhoz kötve, te döntesz meddig marad az oldalon.
Egy szó, mint száz, a fentiekből is látszik, hogy az employer branding nem úri hóbort. Hanem egy kőkemény stratégiai eszköz, ami befolyásolja, mennyire lesz nehéz új embereket felvenni a cégedhez. Válassz egy eszközt a fenti listából és kezdj el vele foglalkozni ma, hogy holnap könnyebben menjen a toborzás!
Tudtad?
Havonta kétszer küldünk ehhez hasonló hasznos szakmai írásokat és tippeket cégvezetőknek és HR toborzóknak e-mailben. A feliratkozóink értesülnek mindenről először. (A legújabb blogcikkekről is.)
Csatlakoznál hozzájuk? Iratkozz fel a https://logijobs.hu oldalon a jobb felső sarokban! (Keresd a “Feliratkozom a hírlevélre” gombot.)