A Debrecen Airport területén trimodális központ létrehozását tervezi, és a vámháborúval súlyosbított világgazdasági bizonytalanságok ellenére is harmincszázalékos növekedéssel számol idén a Ghibli – nyilatkozta lapunknak Szabó Zoltán, a globális szállítmányozási portfólióval rendelkező vállalkozás tulajdonos ügyvezetője új logisztikai csarnokuk átadásakor.
A Ghibli egyedüli magyar vállalkozásként több világhálózatnak is tagja, ami lehetővé teszi, hogy „kvázi multinacionális vállalatként” a világ bármely pontjára tudjanak fuvart teljesíteni. Jelenleg több mint száz országba szállítanak, és a megrendelések alakulása azt mutatja, hogy a vámháború és az egyéb világgazdasági bizonytalanságok ellenére növekedésük idén is eléri a 30 százalékot, míg az eredmény várhatóan némiképp alulmúlhatja a tavalyi rekordot.
A cég 2021 óta produkál jelentős növekedést.
- 2022-ben és 2023-ban 50-50,
- tavaly pedig 35 százalékos bővülést könyvelhettek el.
- A tavalyi árbevétel már 25 milliárd forint volt, amihez milliárdos nagyságrendű profit tartozott.
A budapesti reptér cargoforgalmának 37-38 százalékát fedik le
A cég a debreceni reptér területén már három éve jelen van, rendelkezik cargokiszolgálásra alkalmas raktárkapacitásokkal a városban. A vállalat a budapesti reptér cargoforgalmának 37-38 százalékát fedik le, az e-kereskedelemhez kapcsolódó logisztikát végzik. Ehhez és a közúti szállítmányozási tevékenységhez most fel szeretnék fejleszteni a vasúti szállítmányozást is Debrecenben, amihez egy vasúti terminált is csatolni kívánnak. Minderről Szabó Zoltán közlése szerint már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak.
További 80 ezer négyzetméter Debrecenben
A Ghibli a Hajógyári-szigeten, a budapesti és a debreceni reptéren, valamint Pécsen elhelyezkedő logisztikai kapacitásai az új debreceni csarnokkal együtt máris meghaladják a 120 ezer négyzetmétert, ám ehhez még újabb még 80 ezer négyzetmétert terveznek létrehozni csak Debrecenben.
A cég Déli Ipari Övezetben frissen létrehozott big boxa a Xanga Park Kft. nyolcmilliárd forintos beruházásaként valósult meg. A 23 ezer négyzetméter közeli csarnokba a fejlesztő közlése szerint egy intézményi tűzoltóállomás, valamint egy háromezer négyzetméteres, közepes biztonsági besorolású csarnokrész is helyet kap, ami bővíti a tárolható termékek körét.
Az ügyvezető tulajdonos szerint debreceni fejlesztéseik értelemszerűen a betelepülő gyárak várható igényeihez igazodnak, nagyfokú alapanyag- és késztermékforgalomra kell számítani, ami nagyon jól működő logisztika nélkül nem tud hatékony lenni. A városban már jelen lévő cégekkel hosszú évek óta együtt dolgoznak, erre alapozták a mostani csarnokberuházást is. Szabó Zoltán arra számít, hogy a betelepülő gyáraknak köszönhetően Debrecen disztribúciós központtá válik.
A Ghibli felvette a távol-keleti ritmust
A magyar tulajdonú, ám globális ügyfélkörrel rendelkező társaság 2021 óta évente folytatódó növekedése egy tízéves stratégiának köszönhető, amelynek lényege, hogy Kína igényeit kell megragadni és kielégíteni.
A debreceni iparvállalatok megrendelései már idén is több ezer konténert jelentenek; a BMW lassan megkezdi a termelést, a CATL is idén kívánja behozni első két gyártósorát, és a Semcorp gépei is rövidesen elindulhatnak, de nagyon gyorsan halad az EVE Power és az Eco Pro fejlesztése is, ami tovább növeli majd a logisztikai szolgáltatások iránt mutatkozó igényt.
A Ghibli 30 éve egy olasz-magyar cégként alakult meg, utána magyar tulajdonostársaim voltak, és most több mint tíz éve van egy kínai születésű magyar állampolgár tulajdonostársam, akivel régóta azon dolgozunk, hogy miként tudunk a nagyon dinamikusan fejlődő kínai piachoz kapcsolódni – mondta Szabó Zoltán.