Intermodális áruszállítás – közérthetően

Mi az az intermodális áruszállítás?

Napjainkban mindenhol felmerül a logisztikai folyamatok hatékonyságának, fenntarthatóságának növelése, ennek révén régi-új logisztikai megoldások, alternatívák újragondolása, folyamatok kidolgozása, előtérbe helyezése. Ezek közül a legújabb az intermodális szolgáltatás, amely ötvözi a vasúti szállítást a hagyományos közúti szállítással, segít az alacsonyabb környezeti terhelés elérésében, és lehetőséget nyújt a logisztikai szolgáltatás minőségégének és kapacitásának növelésére. Az intermodális teherszállítás olyan termékek és nyersanyagok, amelyeket konténerben szállítanak különféle járművek, például konténerszállító hajók, félpótkocsik és vonatok. Az intermodális árufuvarozáshoz tervezett konténerek gyakran betartják a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) méretezési irányelveit, amelyek lehetővé teszik, hogy az áru a szállítási módok közötti áthelyezéskor a konténerben maradjon, ahelyett, hogy más méretű konténerbe kerülne.

Az intermodális árufuvarozás megértése 
A szabványosított szállítótartályok megjelenése lehetővé tette a termékek és az alapanyagok gyorsabb és alacsonyabb költségekkel történő utazását.
Az intermodális szállítást nem szabad összekeverni a multimodális szállítással. A multimodális fuvarozás egyetlen szerződés alapján történik, míg az intermodális fuvarozás több fuvarozóval kötött szerződés alapján történik. Ezenkívül a multimodális járművek különböző szállítási módokat használnak, de egy fuvarlevél alapján, és ugyanaz a fuvarozó felelős a szállítmányok mozgatásáért az összes módban.
Az intermodális teherszállítás előnyei 
A vállalkozások belföldön és nemzetközi szinten egyaránt használják az intermodális teherszállítást, mert ez csökkenti az utazás során a rakománnyal végzett kezelés mennyiségét, és csökkentheti a költségeket. Az intermodális teherszállítás azért is biztonságos és biztonságos módszer, mert kiküszöböli az áru kezelését szállítás közben, ami csökkenti a károkat és veszteségeket, a sofőrök több rakományt képesek kezelni rövidebb idő alatt, és további biztonságot nyújtanak a terminálokon, a vasúti síneken és rámpák, ami megakadályozza a lopást.
Az intermodális szállítás környezetbarát. A vasúti szállítás hatékonyabb. A bejövő logisztika szerint a vasút egy tonna árut mozgathat majdnem 600 kilométert egy liter üzemanyaggal. Ez az üzemanyag-hatékonyság kevesebb üvegházhatású gáz- és szénszennyezést eredményez. Az intermodális szolgáltatások kiválasztásával a rakomány a hagyományos közúti szállításhoz képest kilométerenként alacsonyabb szén-dioxid kibocsátással érkezik rendeltetési helyéhez.
Az előnyei összefoglalva:
  • Méretgazdaságosság
  • Alacsonyabb környezeti terhelés, zöldebb működés
  • Nem érintik a torlódások, a balesetek, a forgalmi dugók és a sofőrhiány
  • Hosszú távú megbízások esetén garantált rögzített kapacitások
  • Alacsonyabb költségek a közúti szállításhoz képest
Az intermodális teherszállítás hátrányai 
Az intermodális teherszállítás jelentős infrastrukturális költségeket igényel. Nagy teherbírású darukra van szükség a konténerek különböző kikötőkben történő emeléséhez, amikor a szállítási módot megváltoztatják. Például, amikor egy konténer megérkezik a tengeri kikötőbe, azt át kell szállítani platóra, vasútra vagy teherautóra. Ezenkívül beruházásokra van szükség a vasút és a közúti hozzáférés terén. A tengeri kikötőknek vasúti és közúti hozzáférésre van szükségük, hogy a vasutak és teherautók árukat szállíthassanak a kikötőbe és onnan ki. Ez többletidőt, késést, nehezebben kalkulálható szállítmányozási időt (lead-time) jelenthet.
Legolvasottabb

„Mit csinál?” – a lean manager a logisztikában

Manapság egyre többet hallunk a "lean"megközelítési módszerről a logisztika területén is. Nagyvállalatok előszeretettel használják a „Lean és Kaizen filozófia” - azaz a hatékonyságnövelés és a veszteségcsökkentés módszereit

Támogatott gépjárművezető képzés a sofőrhiány enyhítésére.

A munkaerőpiaci aktivitás növelése, valamint a szállítmányozási és személyszállítási területen tapasztalható sofőrhiány enyhítése érdekében gépjárművezető képzési program indul 2024. március 1-jén. Az 1,7 milliárd forintnyi

Logisztikai konferenciák naptára Európában 2024-ben

Logisztikai konferenciák 2024-ben számos logisztikai és közlekedési eseményre kerül sor Európában. A LogiJobs országonként mutatja be a közelgő logisztikai konferenciák és kiállítások naptárát. Tájékozódjon az

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása