Káosz az ellátási láncokban, brutális inflációs nyomás

Az ellátási láncokban tapasztalható hiányok, amelyektől Amerika vállalati működése függ, széles körű inflációs nyomásként jelentkeznek – derült ki a héten egy sor amerikai vállalatról, amelyek megzavarják működésüket, és arra kényszerítik őket, hogy emeljék az árakat a vásárlóik számára.

A Whirlpool pénteken az ellátási láncban tapasztalható hatékonysági hiányosságokat okolta az acél, a gyanta és más anyagok árának „elég brutális” emelkedéséért, mondván, hogy ezek közel 1 milliárd dollárral növelik a háztartási készülékgyártó idei költségeit.

„Bármelyik nap előfordulhat, hogy valami elfogy a boltban” – mondta Vivek Sankaran, az Albertsons vezérigazgatója.

Arra a kérdésre, hogy a Chipotle-nak milyen alapanyagok és készletek beszerzése okozott nehézséget, Jack Hartung, az étteremlánc pénzügyi vezetője válaszolt: „Az összeset.”Az elmúlt napokban a legnagyobb amerikai légitársaságok mind panaszkodtak a repülőgép-üzemanyag drágulására, a játékgyártó Mattel a magasabb gyantaárak okozta kihívásokról beszélt, a Danaher pedig csatlakozott az elektronikai alkatrészek beszerzésével küszködő gyártók listájához.

A túlterhelt kikötők, a kamionoshiány és a rekordalacsony raktári üresedési arányok összeütköztek a fogyasztók és a vállalati ügyfelek erős keresletével, és „csendes káoszt” teremtettek – mondta Ethan Karp, a gyártókkal együttműködő Magnet nonprofit tanácsadó cég vezérigazgatója.

A Procter & Gamble a héten közölte, hogy újabb áremelésekbe kezd, miután figyelmeztetett, hogy az ellátási lánc költségei magasabbak lesznek a korábban vártnál. Andre Schulten, a P&G pénzügyi igazgatója elmondta, hogy az Egyesült Államokban 10 termékkategóriájából kilencnél jelentettek be áremelést, a portfólió nagy részénél pedig egyszámjegyű áremeléseket.

A hónap elején a PepsiCo azt mondta, hogy áremelései a jövő év első negyedévében is folytatódhatnak, míg a Tesla azt közölte, hogy az emelkedő nyersanyag- és munkaerőköltségek kompenzálására szintén ármódosításokat hajt végre.

A vezetők úgy tervezik, hogy a költségnyomás 2022-ben is magas marad, de óvakodnak a túl nagy áremeléstől, ha az infláció rövid életűnek bizonyul. „Nem hiszem, hogy az infláció a következő egy, két vagy három negyedévben eltűnik” – mondta Hartung, hozzátéve, hogy a bérinfláció valószínűleg még akkor sem lesz átmeneti, ha a nyersanyagárak visszaesnek. „Tudjuk, hogy van árképzési erőnk” – mondta, de hozzátette: „Egyes ajánlatok esetében lesz egy határ, amit a vásárlók hajlandóak lesznek megfizetni” – mondta.

Matt Puckett, a VF Corp. pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a vállalat visszafogta a Vans cipők és North Face kabátok árengedményeit, hogy az ázsiai gyárbezárások és az amerikai kikötők zsúfoltsága ellenére növelje az árrést.

„Idővel úgy gondolom, hogy az infláció egy kicsit mérséklődni fog, de úgy tervezzük, hogy továbbra is elég jelentős növekedést fogunk látni a fuvarozásban” – mondta.

Andrew Nocella, a United Airlines kereskedelmi igazgatója szerdán megismételte ezt az üzenetet, mondván, hogy az amerikai kikötők zsúfoltsága miatt „ma olyan dolgokat szállítunk repülőgépekkel, amelyeket hagyományosan nem”, és a vállalat várakozásai szerint ez a helyzet jóval 2022-ig tart majd.

A legtöbb vállalat azt mondta, hogy a magasabb költségeket saját áraik emelésével, vagy máshol elért hatékonyságnöveléssel tudják ellensúlyozni.

(Financial Times)

 

Legolvasottabb

Pályadíjemelés a vasúton

Húsz éve nem látott példátlan díjemelést hoz az ősz a magyar vasútnak, ráadásul a drágításra év közben, és az idén már másodszor került sor. Mellesleg

Teljesítményértékelés, mint motivációs visszajelzés

Ma már egyre nyilvánvalóbb, hogy a cégek egyik legértékesebb tőkéje a humán erőforrás. A dolgozók értékelése éppen ezért az egyik legfontosabb területté vált. A helyesen

Toborzás vagy fejvadászat? Különbségek, hasonlóságok röviden…

Lássuk, miben különbözik és miben egyezik a fenti két fogalom! 10 szempont szerint nézzük meg a különbségeket: Célcsoport Nyitottság Diszkréció Elköteleződés Fő fókusz Tevékenység Módszer Tanácsadó

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása