Kiszállítás, percre pontosan

Az e-kereskedelem robbanása az időt tette a legszűkebb erőforrássá: amihez korábban órákra vagy napokra volt szükség, ma percek alatt kell megvalósulnia. A D+1 kézbesítés iparági minimum lett: bár a fogyasztók egyre később adják le rendeléseiket, továbbra is másnapi kiszállítást várnak el. A piacot egyszerre alakítja a gyorsaság kényszere, a rugalmasság keresése és a fenntarthatósági elvárások erősödése. A kiszállítás ma már nem pusztán szolgáltatás, hanem stratégiai versenytényező a kereskedők és a logisztikai szereplők számára.

Az azonnaliság kultúrájában a logisztikának percek alatt kell megoldania azt, amire korábban órák vagy napok jutottak. A másnapi kiszállítás (D+1) ma már iparági minimum, miközben a leadási határidők későbbre tolódnak: gyakori, hogy a 14 óráig rögzített rendeléseket is már aznap be kell vinni a rendszerbe. A növekvő rendelési csúcsok a hét minden napjára kiterjedő, szünet nélküli üzemet követelnek, a kapacitásokat pedig órás bontásban kell igazítani.

A működés kulcsa a valós idejű készletlátás, a rendszerszintű integráció (web­shop, raktár, fuvar, ügyfél-kommunikáció) és az AI-alapú előrejelzés, amelyek kisimítják a csúcsterheléseket és megelőzik a készletkiesést. A hangsúly a pontosságon van: fél-háromnegyed órás kézbesítési ablak, szigorú ETA (becsült érkezési idő), adat- és folyamatfegyelem. A tranzitidők tovább már csak szabályozási és folyamategyszerűsítéssel rövidíthetők; a hibakockázatot rutin, standardizált operáció és valós idejű visszacsatolás tartja kordában. A hatékonyság és a fenntarthatóság egyszerre cél, amely kevesebb üresfutást, jobb járműkihasználtságot és kevesebb csomagolási többletet kíván.

Fiatalított flotta

A Magyar Posta a megbízható és gyors szolgáltatás érdekében dinamikus útvonaltervezést alkalmaz, amely jelentősen csökkenti a kézbesítési időt. Ügyfeleik többféle kézbesítési opció közül választhatnak, legyen szó házhozszállításról, csomagpontról vagy csomagautomatáról. Időről időre fejlesztik futárhálózatukat és az általuk használt PDA-eszközöket, ezzel biztosítva a valós idejű információáramlást és a gyors adatkezelést. Emellett a flotta fiatalítására beszerzett új járművek tovább növelik a kiszállítás hatékonyságát és megbízhatóságát. A Magyar Posta Zrt. elkötelezett az ESG-követelmények teljesítése mellett: energiafelhasználásuk mintegy 45-47%-ban a szállítási folyamatokból adódik, ezért a beszerzéseknél kiemelt szempont a környezetterhelés minimalizálása és a biztonságos eszközök kiválasztása. Elektromos járműparkjuk a kézbesítésben használt eszközök széles spektrumát lefedi az elektromos kerékpároktól, a speciális elektromos segédmotorkerékpárokon át az N1 kategóriájú elektromos gépjárművekig.

Dr. Springer Miklós logisztikai vezérigazgató-helyettes, Magyar Posta:

– Idén bevezettük az ügyfélrendelkezés lehetőségét, amely rugalmasabbá teszi a kézbesítést: az ügyfelek könnyebben módosíthatják a kézbesítés helyszínét és időpontját – fejti ki dr. Springer Miklós, a Magyar Posta Zrt. logisztikai vezérigazgató-helyettese. Az MPL csomagautomatáikban – idei fejlesztés eredményeként – már lehetőség van csomagmegőrzésre és adomány elhelyezésére is. Utóbbival az adománygyűjtő akciók időszakában a lakosság egyszerűen támogathat karitatív szervezeteket civil felajánlás formájában, így a modern logisztikai infrastruktúra társadalmilag hasznos szerepet is betölthet. A főleg webáruházak számára komplex logisztikai megoldásokat kínáló Smart by MPL fulfillment szolgáltatás fejlesztése igazodik a piaci igényekhez. A teljes láncot lefedi: a raktározástól a megrendelések összekészítésén és csomagolásán át egészen a kiszállításig, szorosan egybefonódik az MPL országos kézbesítési hálózatával.

Rugalmas opciók

Az NMHH adatai alapján a FoxPost-Packeta csoport rendelkezik hazánk legnagyobb csomagautomata-hálózatával; a méretből fakadó hatékonyság és a Packeta nemzetközi háttere egyszerre biztosít stabil alapot az innovációkhoz. A legfrissebb fejlesztésük, hogy a forgalmasabb helyszíneken már bevezették a napi kétszeri kiszállítást: a csomagautomatákat a futár naponta kétszer tölti fel és üríti ki, ezzel segítve a gyorsabb kézbesítést. Emellett API-integrációval érik el, hogy partnereik rendszere közvetlenül kapcsolódhasson az övékhez, így gyorsítva és pontosítva az adatáramlást és a műveleteket. A hálózat rugalmassága – csomagautomaták, személyes átvételi pontok (Z-pont), házhozszállítás – lehetővé teszi, hogy az ügyféligényekhez igazodjanak.

Radeczky Zoltán ügyvezető Foxpost és Packeta Hungary:

– A csomagautomata a jelenleg elérhető legoptimálisabb kiscsomag-logisztikai megoldás: automatával egyetlen út alatt nagyságrendekkel több csomagot kézbesítünk, mint házhoz szállítással, ami nemcsak hatékonyabb, de környezetbarátabb is – emeli ki Radeczky Zoltán, a FoxPost Kft. és a Packeta Hungary Kft. ügyvezetője.

Jelenleg is zajlik a FoxPost- és a Packeta-járatok teljes összehangolása, amely egy integrált, még hatékonyabb és költségoptimalizált szállítási hálózatot eredményez majd. Napirenden van a fóti központ automatizálása is, amely a jövőben tovább gyorsítja a csomagfeldolgozást és a kiszállítási ciklusokat. Egyre erősebben jelentkezik az igény a vásárlói visszaküldés (Foxreturn) használatára, amely már nemcsak az adott webshopból rendelt termékekre, hanem más forrásból származó árukra is kiterjedhet.

– Saját méréseink szerint egy csomagautomatába érkező küldemény akár 75%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár, mint ha ugyanaz a csomag házhoz menne. Kültéri automatáink nagy része napelemmel működik, flottánkban elektromos járművek üzemelnek, raktárainkban napkollektoros rendszereket telepítünk, csomagolóanyagaink újrahasznosítottak, és részt veszünk jótékonysági akciókban is – sorolja Radeczky Zoltán.

Városi logisztika

Ma már alapelvárás, hogy a kézbesítési módok között mindenki kiválaszthassa a számára legkényelmesebbet. Ezzel párhuzamosan a rugalmasság szerepe is felértékelődött: egyre fontosabb, hogy a vásárló még a kézbesítés közben is módosíthasson, ha az eredeti terve megváltozik – például másik napra kéri, vagy egy átvételi pontra irányítja át a csomagot.

Balázs Attila Ügyvezető GSL Hungary:

– Széles körű szolgáltatási portfóliónkat éppen ezekre a változó elvárásokra reagálva alakítottuk ki: célunk, hogy mindenki megtalálja benne a számára megfelelő megoldást, akár házhoz szállítást, akár átvételi pontos kézbesítést keres, és lehetőséget adunk arra is, hogy a vásárlók a kiszállítás menetét – például az időpontot vagy az átvétel helyét – menet közben módosíthassák, akár a GLS applikáción keresztül is – nyilatkozza Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezetője.

Azok számára, akik nagy méretű vagy nehéz terméket rendelnek – például bútort, háztartási gépet vagy kerti eszközt –, a GLS XXL szolgáltatás kínál kényelmes és megbízható megoldást, akár 80 kilogrammig. Nyáron indították el a GLS Automata Expresszt, amely lehetővé teszi, hogy a GLS részére munkanapon átadott küldemények legkésőbb másnap reggel 8 óráig megérkezzenek a budapesti automaták döntő többségébe – pénteki feladás esetén pedig szombat reggeli kézbesítéssel. A rendszer a gyorsaságot és a kiszámíthatóságot helyezi előtérbe, így jól illeszkedik a városi logisztikai gyakorlatba, és hatékonyan alkalmazkodik a mai vásárlók azonnali hozzáférésre vonatkozó elvárásaihoz.

– Jelenleg is dolgozunk olyan újításokon, amelyek mind a kereskedők, mind a vásárlók számára tovább bővítik a kézbesítési lehetőségek rugalmasságát, és ezekről várhatóan még az idei évben be is számolhatunk – vetíti előre Balázs Attila.

Globális terjeszkedés

A DPD számára a legnagyobb kihívás a piac gyors változása és az új vásárlói szokásokhoz való alkalmazkodás; ezt technológiai fejlesztésekkel és hálózatbővítéssel kezelik. A myDPD alkalmazás lehetővé teszi a címzettek számára a csomagkövetést, értesítések fogadását és a kézbesítés módosítását; mindez kiszámítható és vásárlóbarát kézbesítést biztosít. Depóikban automatizált csomagszortírozók működnek, amelyek gyors és pontos csomagkezelést tesznek lehetővé. Digitális útvonaltervező rendszerük optimalizálja a kézbesítést a forgalom és a csomagmennyiség figyelembevételével. A myDPD és az API-alapú partnerintegrációk révén valós idejű adatcsere valósul meg, ami hozzájárul a gyorsabb, hatékonyabb és fenntarthatóbb működéshez.

Varga László értékesítési és marketingigazgató DPD Hungary:

– Többféle kézbesítési megoldást kínálunk: házhoz szállítást 1 órás időablakkal, csomagpontos vagy automatás átvételt, biztonságos helyre történő kézbesítést, valamint nemzetközi szállítást a Geopost hálózaton belül; a vásárlók egyre inkább az alternatív, rugalmas átvételi lehetőségeket preferálják – avat be Varga László, a DPD Hungary Kft. értékesítési és marketingigazgatója.

Céljuk, hogy 2040-ig elérjék a nettó zéró CO₂-kibocsátást, összhangban a Geopost fenntarthatósági stratégiájával. Már több magyarországi városban teljes mértékben elektromos járművekkel végeznek kézbesítést, folyamatosan bővítik zöld flottájukat, depóik energiahatékonyságát napelemekkel javítják, miközben egy csomagra vetítve is csökkentik a károsanyag-kibocsátást. 2023-hoz képest már 18%-os csökkenést értek el. Fejlesztéseik főként a depóhálózatot és az informatikai rendszereket érintik. A Geopost nemzetközi hálózat részeként új régiókba is terjeszkednek, miközben növelik a kézbesítési kapacitást.

Nemzetközi tapasztalat

A DHL hálózata több mint 220 ország és terület tapasztalataira támaszkodhat, így első kézből látja az e-kereskedelem fejlettebb piacain megjelenő trendeket. Ezeket a tapasztalatokat beépítik működésükbe, és képesek gyorsan alkalmazkodni bármelyik piacon.

Molnár Gábor üzletfejlesztési vezető DHL Supply Chain Magyarország:

Bory László kereskedelmi igazgató DHL Express Magyarország:

– Jelentős mértékben invesztálunk digitális és fenntartható megoldásokba, és évről évre optimalizáljuk a hálózatunkat, ügyfeleinkkel közösen dolgozzuk ki személyre szabott ellátásilánc-szolgáltatásainkat – jelzi Molnár Gábor, a DHL Supply Chain Magyarország Kft. üzletfejlesztési vezetője.

Meglátása szerint a customizáció (személyre szabott termékek) is mind nagyobb fókuszt kap, és ez a tevékenység a logisztikai szolgáltatók feladatai közé is átkerült.

– B2B fókuszú cég vagyunk, de a globális hálózatunkban már 50%-ban B2C csomagokat mozgatunk; ennek megfelelően bővítettük szolgáltatásunkat például, az úgynevezett on demand delivery (igény szerinti kézbesítés), ahol a vásárlók kezébe adjuk a kézbesítés irányítását – más időpontra, más címre kérhetik, csomagpontra, csomagautomatába, recepcióra való leadást is lehetővé teszünk, sőt nyaralás idejére is visszatartjuk a csomagot – fűzi hozzá Bory László, a DHL Express Magyarország Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója. Kiemelte továbbá, hogy egyre inkább felértékelődnek az olyan kezdeményezések, mint a Power Up Your Potential program, amely célzott támogatást és mentorálást nyújt az e-kereskedők számára – különösen azoknak, akik a nemzetközi piacokra kívánnak belépni.

A DHL vállalatcsoport célul tűzte ki 2050-re a nettó zéró kibocsátás elérését. A repülőgépek fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) közlekednek; a kiszállítás során elektromos járműveket alkalmaznak. Budapesten és környékén például a kézbesítési flotta 70%-a elektromos furgonokból áll, a belvárosban négy e-cargo kerékpáros futárkört üzemeltetnek.

A DHL-nél az on-demand delivery mellett meghatározó szerepet kap a csomag teljes útjának nyomon követése, az e-mailes, SMS-es és WhatsApp-os értesítések, az ügyfélszolgálati chatbot, valamint az AI alkalmazása az operációs és értékesítési területeken.

Bővülő lefedettség

A foodora futárflottája évek óta stabilan növekszik, igazodva a megrendelések számához; jelenleg 5000 aktív futárt foglal magában.

Garay Péter ügyvezető foodora:

– Az inflációs helyzetre kedvező konstrukciókkal reagálunk: a foodora PRO előfizetéses program havidíja már két rendelés után megtérül, és az ingyenes kiszállítás mellett 30%-os kedvezményeket is igénybe lehet venni közel 1500 partnernél – tájékoztat Garay Péter, a foodora ügyvezetője.

Ügyfeleik nemcsak azt várják el, hogy a rendelésük időben és pontosan érkezzen meg, hanem azt is, hogy a teljes folyamat átlátható és kényelmes legyen. Ennek érdekében élő rendeléskövetést alkalmaznak: a felhasználók látják, hogy futárpartnerük pontosan hol jár, és hány perc, amíg megérkezik. Ez a fokú transzparencia elengedhetetlen, ha a rendelést nemcsak aznapra, hanem fél-háromnegyed órán belül ígérik kiszállítani. Legfontosabb feladatuk az ökoszisztémájuk három szereplőjének – étterem/bolt, futárpartner és vásárló – leghatékonyabb összekapcsolása. Ebben több saját fejlesztésű szoftver és egyedi algoritmus segíti őket: az éttermek leterheltségét, a rendelkezésre álló futárok helyzetét, a várható rendelési mennyiséget mind külön program figyeli és hangolja össze. A standard rendelési lehetőség mellett gazdaságos és elsőbbségi kiszállítás is választható: a gazdaságos opcióval a felhasználók spórolhatnak a díjon, míg az elsőbbségi házhoz szállítással a lehető leggyorsabban kapják meg a rendelést. A gyorsaság és pontosság mellett a fenntartható növekedés is prioritás: a kiszállítási útvonalak hatékony szervezésével, környezetbarát csomagolóanyagok használatával és a jövőbeni zöld megoldások beemelésével csökkentik a környezeti terhelést. A foodora applikációja az egész országban elérhető, saját futárszolgálatos kiszállításukat rendszeresen bővítik; idén kilenc új településen szállítanak ki bármit, ami elfér egy futártáskában.

Adatvezérelt döntések

A városi közlekedési korlátozások, a behajtási szabályok és a zöldzónák egyre nagyobb akadályt jelentenek, amelyek növelik a kiszállítás költségeit. Mindemellett munkaerőhiány lép fel futárból, raktári és adminisztratív pozíciókban, miközben az infláció és az üzemanyagárak tovább terhelik a költségszintet.

Szezonban a csomagautomaták kapacitása szűk keresztmetszetté válhat; a kapacitás- és műszaktervezés nehéz, mert az előző este rendelkezésre álló mennyiségi információ csak részleges. A nemzetközi forgalomból beérkező áruk vám- és raktárkezelése plusz feladatot jelent, miközben a gyorsan változó szabályozás és a kiélezett verseny stabil folyamatfegyelmet, költségátláthatóságot és adatvezérelt döntéshozatalt igényel. A fenntarthatósági elvárások teljesítése közben a szolgáltatóknak úgy kell csökkenteniük a kibocsátást, hogy közben ne romoljon a szolgáltatási szint – ez finomhangolt hálózati és eszközoldali optimalizációt követel.

Sokcsatornás kézbesítés

2025-re a Boxy olyan teljes körű logisztikai és szállítási szolgáltatást kínál, amely egyszerre gyors, rugalmas és költséghatékony. Megoldásaikkal a gyártóktól és nagykereskedőktől kezdve egészen a kisebb és nagy forgalmú webáruházakig minden ügyfelüket támogatják – a raktárlogisztikától a fuvarszervezésen át a kistehereautós és kamionos szállításig.

Árvai Csaba ügyvezető Boxy:

– Fulfillmentre és hagyományos raktártechnológiákra kialakított, 22 000 m²-es raktárközpontunkban nap mint nap azon dolgozunk, hogy az erőforrásokat hatékonyan osszuk el, technológiai alapon támogassuk a működést, és minden rendelést pontosan, időben teljesítsünk – fogalmazza Árvai Csaba, a Boxy Logisztikai Zrt. ügyvezetője.

A Boxynál a digitalizáció és az automatizáció adja az alapot: ennek egyik fő pillére a partner-portál, ahol ügyfeleik valós időben követhetik a készletmozgásokat, a rendelésfeldolgozás állapotát, a futárhoz történő átadás pillanatát és a kézbesítési státuszokat. Ez teljes transzparenciát teremt, és lehetővé teszi, hogy partnereik mindig adatvezérelt döntéseket hozzanak. Az operációt automatizált készletkezelés, csomagfeldolgozás és robotizált AMR-technológia segíti; ezek optimalizálják az anyagmozgatást, csökkentik a hibaarányt és rövidítik az átfutási időket.

– Minden releváns csomagszállító partnerrel kapcsolatban vagyunk, így ügyfeleink webshopjai a klasszikus házhoz szállítás mellett csomagautomatás, pick-up pontos átvételt, továbbá esti és hétvégi kézbesítést is kínálhatnak – tudjuk meg Árvai Csabától.

Az ESG-szempontok kiemelt szerepet kapnak: fulfillment és logisztikai központjuk BREEAM-minősítéssel rendelkezik, amely a fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket tükrözi. Saját ökológiai lábnyomukat folyamatosan csökkentik: zöld kiszállítási alternatívákkal, töltőhálózat kiépítésével az elektromos járművek számára, az útvonalak optimalizálásával és a járművek kihasználtságának maximalizálásával mérséklik a környezeti terhelést.

Hibrid modellek

A Sameday az agilis munkaerő-szervezést, a nagyobb kapacitású automata csomagszortírozó berendezések üzembe állítását és a csomagautomaták telepítését, illetve áthelyezését emeli előtérbe. A vállalatnál az egész áruszállítás – a csomag berögzítésétől a címzetthez történő kézbesítésig – teljes mértékben digitalizált, a csomagfeldolgozás pedig automatizált.

Hornyák-Sebestyén Attila chief operating officer Sameday Magyarország:

– Futáraink PDA-kat használnak a csomagfelvételhez és a kézbesítéshez, a címzettek az alkalmazásunkban látják és tudják kezelni a csomagjaikat, az elosztóközpontban pedig automata szortírozó berendezések segítik a gyors és pontos munkát – vázolja Hornyák-Sebestyén Attila, a Sameday Magyarország chief operating officere.

A szolgáltatás részeként másnapi kézbesítés érhető el házhoz szállítással, csomagautomatába és csomagátvételi pontokon; az elmúlt években a címzettek egyre inkább előnyben részesítették az automatás átvételt, mert lakóhelyükhöz közel, számukra kényelmes időpontban vehetik át a csomagot. A vállalat ösztönzi alvállalkozóit a hibrid és elektromos szállítójárművek beszerzésére, miközben saját gépjárműflottáját hibrid modellekre cseréli.

– A csomagfeldolgozási kapacitás bővítését a depóhálózatunk fejlesztésével és új automata csomagfeldolgozó berendezések üzembe helyezésével valósítjuk meg – teszi hozzá Hornyák-Sebestyén Attila.

Versenyben a nagyokkal

Az OGL kisebb szereplője a piacnak, nem ez a fő profilja, mégis ugyanazok a nagy kihívások érintik őket is: gyors és költséghatékony kiszállítás, a fenntarthatósági elvárások teljesítése, az egyre élesedő verseny és a magas ügyféligények kielégítése.

Ódor Gergely ügyvezető igazgató OGL Group:

– Vállalatirányítási rendszerrel, nyomon követéssel és jól megválasztott fuvareszközökkel alakítjuk ki az ügyféligényeknek legideálisabb szállítási módokat – fejti ki Ódor Gergely, az OGL Group ügyvezető igazgatója. – A last mile delivery legkényelmesebb, de legdrágább formája a házhoz szállítás; olcsóbb választás a 24 órás átvételre alkalmas csomagautomata, vagy a csomagátvételi pont. A házhoz szállítás egyetlen korlátja, hogy jellemzően munkaidőben történik; a postaérkeztetés nyitva tartása kötött és nem feltétlen olcsóbb; a csomagautomaták ugyanakkor korlátozott ideig tudnak tárolni, és méretkorlátokkal küzdenek, míg az átvételi pontok nyitvatartás-függők, de kedvezőbb költségűek, mert nem ez a fő profiljuk – állapítja meg Ódor Gergely.

Úgy véli, a technológiai beruházások a digitalizálás és az automatizálás területén lehetségesek; az AI és a robottechnológia bevezetése az emberi erőforrás csökkentését célozza. 2025-ben a piac koncentrációja és tisztulása várható: a kisebb, kevésbé tőkeerős webshopok a versenyben alulmaradhatnak, és kénytelenek lesznek bezárni boltjukat a nagy, külföldi áruházakkal szemben, amelyek jobb árakkal, szélesebb kínálattal és fejlettebb technológiai háttérrel rendelkeznek.

(Forrás: Trade magazin – Budai Klára)



Legolvasottabb

Hogyan született meg a LogiJobs GPT – és hogyan érdemes használni?

Papp Zoltán - People Management Szakértő A logisztikai világban minden döntésnek súlya van. Egy álláshirdetés megfogalmazása, egy interjúra való felkészülés, vagy éppen egy toborzási stratégia

Átalakulóban a logisztikai piac – kiszervezés, specializáció, versenyelőny

Az elmúlt években látványos változások zajlottak le a logisztika világában. A szállítás és raktározás már nem csupán háttérfolyamat, hanem a vállalati versenyképesség egyik kulcselemévé vált

Bírságrendelet: hatalmas szigor a közutakon

Kifejezetten megelőzési és visszatartó céllal differenciálta, összességében azonban jelentősen növelte a közúti szabálysértésekért kiszabható büntetések mértékét egy új kormányrendelet. A bírságok vonatkoznak magánszemélyekre és cégekre,

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Kiválthatják a futárcégeket a járókelők?

A fenntarthatóságot zászlajára tűző logisztikai cégekből ma már Dunát lehet rekeszteni. Van, amelyik valóban működőképes, sokan viszont gyorsan eltűnnek a piacról. A városi logisztika bonyolult, a megújuló energiával üzemelő járművek vagy az elektromos robogók önmagukban

Pár éven belül elindulhat az Uber-szerű kamionozás

Ha valakinek van egy biciklije vagy motorja, már jó ideje egész könnyen felcsaphat futárnak, de csak azért egész könnyen, mert vannak olyan köztes, úgynevezett platformszolgáltatók, amelyek összeszervezik őt a kereslettel és a kínálattal. A két

Még egy előrejelzés a logisztika jövőjéről

Az unalomig elcsépelt trendek mellett néhány aktuális előrejelzéssel szolgálunk, amelyek véleményünk szerint a következő évben hatással lesznek az iparágra. Fontos szempont 2025-ben az IT-rendszerek egyre jobb előrejelző képessége, ami javítja a tervezhetőséget és a skálázhatóságot.

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Sütik megváltoztatása