Magyar közúti fuvarozói toplista 2020

Magyar Közúti Fuvarozói Toplista - 2020 - Fehér kamion, lila ponyvával
Magyar Közúti Fuvarozói Toplista - 2020

A 2020-as év a világjárvány miatti gazdasági megtorpanás ellenére sem volt mélyütés a hazai közúti fuvarozó szektor számára, ráadásul az alacsonyabb üzemanyagárak mellett sikerült szinten tartani az árbevételt, amitől nőtt a jövedelmezőség is.

A 2020-as üzleti évről a közúti fuvarozást fő tevékenységként cégformában végzők közül 6256 cég tett közzé október közepéig pozitív árbevételű beszámolót, együttesen 1415,3 milliárd forintos bevételről, míg 2019-ról 6453-an, 1422,1 milliárd forintos összárbevétellel. A Waberer’s International konszolidált számai (csoportszintű eredménye) ebben nincsenek benne, és a következőkben sem számolunk vele, mert arányaiban vinné félre a számokat.

A 2020-as évről beszámolót leadó cégek közül 4708 volt képes eredmény termelésére, gyakorlatilag ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Az ő együttes eredményük 105,3 milliárd forint volt, ami 18,7 milliárddal, 21,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az alágazat így a világjárvány nyertesei közé tartozik.

Legalább 100 ezer forintos vesztesége azonban így is 2004 cégnek volt, összesen 12,7 milliárdnyi (ez 2019-ben 1965 cég volt, 13,9 milliárd forint veszteséggel). Szerencsére 2020-ban nem volt milliárdos veszteségbe belefutó piaci szereplő, a 2019-ben még 1,8 milliárdot vesztő, fele részben Wáberer György tulajdonolta Supernova Intertrans azonban így is közel 579 millió forintos veszteséget ért el. A RICHLIK-TRANS Kft. eredménye 1,8 milliárd forinttal csökkent 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest (2,4 milliárdos árbevétel-csökkenés mellett), így 431 millió forintos veszteséggel zárt. Rajtuk kívül a legalább 2,1 milliárd forintos árbevételt elért, így toplistánkon szereplő piaci szereplők közül csupán további három lett veszteséges.

Egy átlagos közúti fuvarozó 226,2 millió forintos árbevétel mellett 14,8 millió forintos eredményt ért el 9 főt foglalkoztatva (ez 2019-ben 229 millió forintos, 2018-ban 211,2 milliós árbevétel volt, 11,9, illetve 10,4 millió forintos eredmény mellett). Az iparági alkalmazotti létszám 52 271 fő volt, amihez jön még a Waberer’s Csoport 7 ezer munkavállalója, valamint az egyéni vállalkozók által foglalkoztatottak. Az egyéni vállalkozók közül kiemelkedik Éder Zoltán, aki 230 főnek ad munkát, ám a toplistán „csak” a tulajdonában álló TRANSTANK Kft. szerepel – ami tavaly 100 millió forintos veszteséggel zárt.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly 188,1 millió tonna árut fuvaroztak a magyar cégek, 14,5 millió tonnával (7,2 százalékkal) kevesebbet, mint egy évvel korábban. A tonnák számánál fontosabb árutonna-kilométert nézve 12,8 százalékpontos volt a csökkenés 2020-ban, amivel az átlagos szállítási távolság 171 kilométerre csökkent – ezek 10 éve nem látott alacsony értékek.

A legalább 1 milliárd forintos árbevételű fuvarozócégek száma 258 volt 2020-ban, ugyanannyi, mint 2019-ben. A félmilliárd felettiek száma 557 lett (eggyel nőtt egy év alatt). A már komolynak mondható 100 millió forintos bevételi határt 2081 cég érte el. Az ő 1291 milliárd forintos összárbevételük adja a szektor összes bevételének 91,2 százalékát.

A toplistánkon a Waberer’s-en kívül szereplő 109 cég együttes árbevétele 526,2 milliárd forint volt, ami a piac 37 százaléka. Ők 18,5 milliárd forinttal tudták növelni az árbevételüket. Szinte példátlan, hogy a toplistások közel fele (48 cég) esetében csökkent az árbevétel, náluk együttesen 20,3 milliárddal! Így a növekedés a fennmaradó 61 cégnek köszönhető, ahol együttesen 38,8 milliárd forinttal számláztak többet, mint egy évvel korábban.

Milliárdon felüli árbevétel-növelésre 12 cég volt képes. Az S.B. Trans & Spedition Kft. 3,1 milliárd forinttal bővült, ami a legnagyobb lépték a piacon. Suhajda Balázs cégének növekedési üteme ezúttal is közel 50 százalékos lett, így ezt már zsinórban 5. alkalommal ismétli meg egymás után. Ettől csak éppen kicsit elmaradva (2,9 milliárd forinttal) növekedett a BHS Trans (róluk szólt az előző lapszámunk címlapsztorija. A szerk.), a bronzérmes bővülő (2,6 milliárddal) a PREVOST-HUNGÁRIA.

A toplistás közúti fuvarozóknál dolgozók átlagosan 539,3 ezer forintba kerültek havonta a munkáltatóiknak, 0,58 százalékkal kevesebbe, mint egy évvel korábban, így a közúti fuvarozásban dolgozók nem tudták 2020-ban megőrizni a fizetéseik reálértékét. A stagnáló fizetések mellett az alkalmazotti létszám enyhén még nőtt is ebben a körben.

Andó Gergely (Navigátorvilág)

Legolvasottabb

Hogyan született meg a LogiJobs GPT – és hogyan érdemes használni?

Papp Zoltán - People Management Szakértő A logisztikai világban minden döntésnek súlya van. Egy álláshirdetés megfogalmazása, egy interjúra való felkészülés, vagy éppen egy toborzási stratégia

Átalakulóban a logisztikai piac – kiszervezés, specializáció, versenyelőny

Az elmúlt években látványos változások zajlottak le a logisztika világában. A szállítás és raktározás már nem csupán háttérfolyamat, hanem a vállalati versenyképesség egyik kulcselemévé vált

Bírságrendelet: hatalmas szigor a közutakon

Kifejezetten megelőzési és visszatartó céllal differenciálta, összességében azonban jelentősen növelte a közúti szabálysértésekért kiszabható büntetések mértékét egy új kormányrendelet. A bírságok vonatkoznak magánszemélyekre és cégekre,

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Kiválthatják a futárcégeket a járókelők?

A fenntarthatóságot zászlajára tűző logisztikai cégekből ma már Dunát lehet rekeszteni. Van, amelyik valóban működőképes, sokan viszont gyorsan eltűnnek a piacról. A városi logisztika bonyolult, a megújuló energiával üzemelő járművek vagy az elektromos robogók önmagukban

Pár éven belül elindulhat az Uber-szerű kamionozás

Ha valakinek van egy biciklije vagy motorja, már jó ideje egész könnyen felcsaphat futárnak, de csak azért egész könnyen, mert vannak olyan köztes, úgynevezett platformszolgáltatók, amelyek összeszervezik őt a kereslettel és a kínálattal. A két

Még egy előrejelzés a logisztika jövőjéről

Az unalomig elcsépelt trendek mellett néhány aktuális előrejelzéssel szolgálunk, amelyek véleményünk szerint a következő évben hatással lesznek az iparágra. Fontos szempont 2025-ben az IT-rendszerek egyre jobb előrejelző képessége, ami javítja a tervezhetőséget és a skálázhatóságot.

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Sütik megváltoztatása