Nem áll meg a Waberer’s, új üzletágat indít a cég

A menedzsment várakozásainek megfelelően alakultak a Waberer’s második negyedéves számai, amelyek összehasonlítását a tavalyi év azonos időszakával az egyszeri tételek nehezítik. Bár eredményszinten visszaesett a társaság a második negyedévben, de az év hátralévő részében megint növekedés jöhet. A társaság emellett bejelentette, hogy egy új, ingatlanfejlesztési üzletágat indít, amelynek keretében logisztikai központok fejlesztést tervezi lebonyolítani. Emellett a menedzsment részleteket árult a nemrég lezárt, és a még lezárásra váró akvizíciók helyzetéről.

A főbb számok

A vállalat árbevétele a második negyedévben 9 százalékkal 191,8 millió euróra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az árbevétel növekedés legnagyobb mértékben az RCL szegmens árbevétel növekedésének volt köszönhető, de bővül a második negyedévben az ITS és a biztosítás is.

A konszolidált EBIT a második negyedévben 25,2 százalékos csökkenést követően 10,7 millió eurót ért el, amely megfelel a menedzsment éves EBIT várakozása időarányos részének. Ugyan az RCL szegmens 15,6 százalékkal nőni tudott második negyedévben, ez azonban nem tudta ellensúlyozni az ITS és a biztosítási szegmens visszaesését. Érdemes megjegyezni, hogy a negyedéves EBIT-et a kiugróan magas bázishoz kell viszonyítani, amelyet a kartell per és biztosító szegmens IFRS17-re való átállásának egyszeri pozitív hatása növelt jelentősen – mondta Tóth Szabolcs, a Waberer’s gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese.

Az EBIT visszaesésével párhuzamosan a cégcsoport negyedéves nettó eredménye 5,9 millió euróra csökkent, ami 60,9 százalékos visszaesést jelent. Az eredményt negatívan befolyásolta a nem realizált, nem cash jellegű FX hatás, valamint a magasabb látens adó, illetve a megvalósított akvizíciók és raktárfejlesztés miatti alacsonyabb készpénzállományon elérhető alacsonyabb kamatbevétel.

Szegmesnek

Az árbevétel növekedését elsősorban a magasabb eredményességű szegmensek támogatták, a szerződéses logisztikai szegmens negyedéves árbevétele 19,9 százalékos, a biztosítási szegmensé 10,7 százalékos, míg a nemzetközi fuvarozásé 4,3 százalékkal nőtt a második negyedévben. 

Szerződéses Logisztikai szegmens árbevétel növekedése részben az áremelések hatásának, részben a tavaly év végén és 2024-es év elején indult új projektek hatásának köszönhető, ennek megfelelően érinti a disztribúciós, a raktározási és a gyártástámogató logisztikai tevékenységet is. Mindegyik főbb alszegmensünk tovább tudta növelni a bevételét, míg a magasabb EBIT-eredmény a magasabb volumeneknek és a sikeres ügyfélakvizícióknak volt köszönhető – mondta Tóth Szabolcs a szegmensről.

Fuvarozási és Szállítmányozási szegmens árbevétel növekedése az alacsonyabb üzleti kockázatot jelentő szállítmányozási – azaz alvállalkozók által végrehajtott – szolgáltatás bővülésének köszönhető, míg a saját flottás fuvarozási tevékenység bevétele nem változott. A félév során akvirált vasúti logisztikával foglalkozó PSP Csoport – a tőke konszolidációs módszertannak köszönhetően – nem jelenik meg a szegmens árbevételében.

A tavaszi tenderszezon során jól szerepelt a Waberer’s csoport, ennek eredményei más a második negyedév végén is látszottak, a harmadik és negyedik negyedévben pedig a bázisidőszakit meghaladó eredményeket érhetünk el. Emellett látható az elmúlt negyedéveket jellemző árnyomás fokozatos enyhülése – mondta Tóth Szabolcs.

biztosítási szegmens árbevétele forintban számolva – amely az ügyfelekkel való elszámolás alapvető pénzneme – negyedéves szinten 15,9 százalékkal bővült előző év hasonló időszakához képest és döntően a szerződéses állomány növekedésének köszönhető.

A második negyedévben jól szerepelt a Szerződéses Logisztikai szegmens, melynek EBIT-je 0,7 millió euró javulás eredményeképpen 5,2 millió eurót ért el, ami 8,4 százalékos EBIT marzsnak felel meg. A szerződéses logisztikai szegmens (RCL) – az első negyedévhez hasonlóan – az elmúlt időszak sikeres inhouse logisztikai és belföldi fuvarozási ügyfél akvizíciók eredménytermelő képessége, illetve a lezárt szerbiai akvizíció (MDI) következtében tudott bővülni.

nemzetközi fuvarozási és szállítmányozási szegmens (ITS) a sikeres tavaszi tender szezon során elnyert megrendelések és a piaci konszolidáció árszínvonalra gyakorolt első kezdeti pozitív hatásai eredményeképpen, illetve az év elején akvirált vasúti logisztikai leányvállalat kedvező operációs eredménye következtében a második negyedévben már ismét nyereségesen tudott működni EBIT szinten és az év hátralévő részében a menedzsment szerint a 2023 második félévi eredményességi szintjét fogja elérni. Az ITS szegmens negyedéves EBIT teljesítménye 2,3 millió euró volt, amely 51,1 százalékos visszaesést jelent a bázisidőszakhoz képest. 

Biztosítási szegmens EBIT-je a második negyedévben 37,3 százalékos visszaesét követően 1,9 millió eurón alakult, mely csökkenés elsősorban a második negyedévet érintő nagy értékű kár kifizetés, és a bázis időszakot érintő, IFRS17 átállásból származó egyszeri pozitív hatás elmaradásának köszönhető. A félév végét követően került aláírásra a Magyar Posta Biztosító és Magyar Posta Életbiztosító 66,9 százalékos részvénycsomagjának megvásárlását biztosító adás-vételi szerződés, amelynek eredményeképpen a biztosítási szegmens képessé válik tevékenységének jelentős diverzifikációjára, így biztosítva újabb növekedési lehetőségeket a szegmens számára, és csökkenti a fókuszált működésből eredő kockázatokat.

A CÉGCSOPORTBAN REJLŐ TUDÁSBÁZISRA ÉS LOGISZTIKAI TAPASZTALATOKRA ÉPÍTVE A WABERER’S LÉTREHOZZA AZ INGATLANFEJLESZTÉSI ÜZLETÁGÁT – áll a jelentésben.

Nemrégiben sikeresen befejezték első zöldmezős raktárberuházásukat Ecseren és telket vásároltak Debrecenben, amely szintén egy nagyszabású raktárfejlesztés helyszíne lesz. Az új üzletág célja az infrastruktúra bővítése mellett a cégcsoporton kívüli, egyedi igényeknek megfelelő logisztikai központok fejlesztése és azok bérleti- vagy adásvételi konstrukcióban történő hasznosítása. A piaci alapú ingatlanfejlesztés során hasznosul a Waberer’s logisztikai szolgáltatóként szerzett több évtizedes tudása és tapasztalata. Ezáltal a cégcsoport immáron fejlesztőként is jelentős szereplővé válhat a régió logisztikai ingatlanpiacán, valamint egyedülálló modellként az ingatlanfejlesztési (build-to-suit) és logisztikai szolgáltatások kombinációjával tovább erősíti pozícióját a szektorban.

Mit mond a menedzsment?

A menedzsment 2024-re vonatkozóan továbbra is fenntartja az év elején publikált várakozását miszerint a csoport a 2023- as évhez hasonló nagyságrendű, 40 millió euró feletti EBIT-et vár, míg a cégcsoport árbevétele a korábbi 800 millió eurós várakozáshoz képest a 750–800 millió eurós sávban várható. Az eredményvárakozás a Posta Biztosítók integrációja nélkül értendő – mondta Tóth Szabolcs.

A bevétel várakozás módosítása az újonnan akvirált cégek (PSP Csoport és MDI) konszolidációs módszerének köszönhető, mivel a tőke konszolidációs módszernek köszönhetően ezen cégek a konszolidált bevételben nem jelennek meg.

A várakozások kapcsán Erdélyi Barna, a Waberer’s igazgatósági tagja a jelentés utáni sajtótájékoztatón elmondta, hogy a harmadik és a negyedik negyedévben a cég az előző évit meghaladó EBIT-et érhet el.

Erdélyi Barna az egyes akvizíciókról és fejlesztésekről elmondta, hogy az ecseri raktárfejlesztést követően a létesítmény már megkezdte az operációt, és a harmadik negyedévben már megmutatkozhat az eredményhatása. A debreceni raktárfejlesztés jelenleg tervezési fázisban van, az átadása pedig 2025-ben várható.nA Posta Biztosító 66,9 százalékos részesedésének megvásárlása az idei negyedik, vagy a jövő évi első negyedévben zárulhat, eredményhatása pedig a zárástól függően az említett negyedévekben jelentkezhet. A lezárt MDI és PSP tranzakció, az ecseri raktárfejlesztés, valamint a Posta Biztosító együttes EBIT-termelő képessége évi 10-15 millió eurót tesz kin- fogalmazott Erdélyi Barna.

Folyamatosan lépnek be a megvalósult projektek eredménynövelő hatásai, a két újonnan akvirált társaság (MDI, PSP) a várakozásokon felül teljesített. Az akvizíciók megtérülésére vonatkozó számításainkhoz képest az időszaki eredményük dupla eredményszintet mutatott – tette hozzá Tóth Szabolcs.

A Posta Biztosítókban való részesedésszerzés révén a Waberer’s jelentős piaci részesedést szerezhet a hazai piacon. A Waberer’s biztosítási szegmense a Posta Biztosítókkal kiegészülve jelentősen bővülhet. Körülbelül 35 százalékkal fog nőni a Gránit Biztosító harmadik feles ügyfélszegmensének profitabilitása, rögtön a konszolidáció után, de még az integráció eredményei nélkül. Amennyiben a biztosítási pótadó kivezetése kerül, az további 8 millió eurós eredményjavulást eredményezhet – bár ennek időhorizontja még kérdésesn- mondta Erdélyi Barna.

Barna Zsolt, a Waberer’s elnök-vezérigazgatója a 2024 első féléves teljesítmények kapcsán elmondta:

„Az európai és magyarországi logisztikai piac kereslete és az ebből adódó árnyomás kedvezőtlenebb helyzetbe és jelentős kihívások elé állította a logisztikai szolgáltatókat 2024 első félévében. A Waberer’s Csoport az elmúlt években képes volt átalakítani és jól diverzifikálni szolgáltatásait és ügyfélportfólióját. Sikeres üzletfejlesztéseinknek és a zöld szolgáltatásink iránti keresletnek köszönhetően a cégcsoport eredménytermelő képessége a várakozásainknak megfelelően alakult. Hiszek benne, hogy a Waberer’s eredményessége rövid és hosszabb távon egyaránt kedvezően fog alakulni. A 2024-es üzleti évre tervezett pénzügyi eredményvállalásaink teljesíthetősége mellett sikerült leraknunk a jövőbeli növekedés pilléreit, és lépésről lépésre haladunk előre stratégiai céljaink elérése felé, miszerint 2027-re a közép-kelet európai régió első számú komplex logisztikai szolgáltatójává válunk. Olyan akvizíciókat, beruházásokat zártunk le, illetve jelentettünk be az elmúlt hónapokban – legyen az a stratégiánkba illő vasúti logisztikai, regionális, vagy biztosítói akvizíció, illetve saját raktár logisztikai központ átadása -, amelyek új növekedési lehetőségeket jelentenek a Waberer’s Csoport számára.”

(Forrás: Portfolio.hu)

Legolvasottabb

Hogyan lehet a legjobb munkaerőt megtartani? Avagy: nem csak a pénz számít.

Ha valaki megkérdezné Tőled, hogy mi a legjobb módja annak, hogy a legjobb alkalmazottaid boldoggá tedd? Valószínűleg azt mondanád: "megemelem a fizetésüket". Azonban számos más

Megint az égbe szöktek a konténerszállítási tarifák

Brutálisan megugrottak a tengeri szállítási díjak a vörös-tengeri hajózási útvonal kiesésével. A megrendelői igények növekedésével a logisztikai kapacitások most sem tudnak lépést tartani, s a

A jól menő cégek munkavállalói receptje

Így javíts a csapatod teljesítményén anélkül, hogy lecserélnéd őket. Miért van az, hogy a konkurensed semmivel sem nyújt jobb szolgáltatást, látszólag mégis jobban megy neki?

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása