Világcégek a CO2 kibocsátásmentes tengeri szállítás mellett

Konténerhajó Maersk Line - Kék tengerjáró megpakolva színes konténerekkel
Konténerhajó Maersk Line

Kilenc nagyvállalat, köztük az Amazon, az Ikea és az Unilever 2040-re kötelezettséget vállalt a kibocsátásmentes tengeri szállítás mellett.

A nagyvállalatok ígérete a legnagyobb lépés az óceáni hajózás szén -dioxid -mentesítése felé.

Egy nemzetközi vállalatcsoport, köztük az Amazon, az Ikea és az Unilever elkötelezte magát amellett, hogy 2040-ig csak zéró kibocsátású konténerhajókat használ rakományuk szállítására, ami az óceáni hajózás szén-dioxid-mentesítésének eddigi legnagyobb lépése.

A kilenc multinacionális vállalat ígérete arra ösztönözheti az iparági résztvevőket közöttük hajózási csoportokat, hogy többet fektessenek be olyan modern technológiákba, hajókba, infrastruktúrába és üzemanyagokba, amely az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának radikális csökkentéséhez, vagy teljes megszüntetéséhez vezet. A hajózás felelős az üvegházhatású gázok kibocsátásának 1,7 százalékáért világszerte a World Resources Institute adatai szerint, míg a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet, az IMO, az ENSZ hajózási szervezete 2,9 százalékra becsüli ezt.

A hajózás szén -dioxid -mentesítése több milliárd dollárba kerül, beleértve a flották újratervezése és új üzemanyagok, például zöld ammónia, metanol és hidrogén előállítása.

Az Amazon képviselője elmondta, hogy a vállalat kötelezettségvállalása minden általa kezelt rakományra vonatkozik, beleértve a harmadik féltől származó rakományokat is, vagyis mindazokat, akik az Amazon logisztikai rendszerein keresztül bonyolítják saját ellátási láncaikat.

A aláíró vállalatcsoport közös célja, hogy 2040 -re a tengeri szállításban felhasznált üzemanyagok skálázhatóak legyenek és nulla üvegházhatású gázkibocsátással rendelkezzenek.

A közös kötelezettségvállalást az Amazon, Unilever, IKEA, Inditex (Zara), Michelin, Patagonia, Brooks Running, Frog Bikes és a Tchibo írta alá.

 

Legolvasottabb

50 felett és túlterhelve – Hogyan bánjunk jól a tapasztalt munkavállalókkal?

A munkahelyeken gyakran megfigyelhető, hogy az 50 év feletti, nyugdíj előtt álló kollégákra egyre nagyobb terhet raknak. Ők azok, akik évtizedek óta a cégnél dolgoznak,

Külföldi munkaerő: kockázat, vagy lehetőség?

Mindkettő. De milyen problémákkal szembesülhetnek a munkaadók, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak? A munkaadók számos kihívással szembesülnek, amikor külföldi munkavállalókat alkalmaznak. A legjobb, ha megismerkedik ezekkel

Munkahelyi konfliktusok kezelése

Amikor emberek egy csoportja együtt dolgozik, elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb nézeteltérések alakuljanak ki a munka elvégzésével kapcsolatban. A csapattagok közötti konfliktusoknak azonban nem kell mindig alacsony

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Sütik megváltoztatása