Új tachográf a kamionokon

2023 augusztus 21-től minden újonnan nyilvántartásba vett tehergépjárműveket és kamionokat új, 2. generációs intelligens tachográffal (SMT2) kell felszerelni.

Intelligens tachográf - Szőke kamionsofőr hölgy kezeli a tachográfot
Intelligens tachográf | Fotó: pixabay.com

Intelligens tachográf

Az új intelligens tachográfok műholdas követővel lesznek felszerelve, amely automatikusan érzékeli a határátlépéseket, és lehetővé teszi az információk valós idejű továbbítását az ellenőrző hatóságok felé. Ezenkívül az új SMT2 típusú menetíró készülék nagyobb biztonságot nyújtanak a felhasználóknak például a GPS zavarásával történő hamisításokkal szemben is.

Az új típusú digitális tachográf feladata kettős: digitálisan rögzíti a járművek, kamionok helyzetét a be- és kirakodás során, valamint a kabotázs- és kiküldetési szabályok érvényesítésére is használható.

Helymeghatározási pozíciók hitelesítése

A tachográf által rögzített pozíciók hitelesítésére használt műholdas jelek késedelmes rendelkezésre állása miatt azonban technikai és jogi bizonytalanságok adódtak. Ez a probléma a Galileo műholdas navigációs rendszer és a hitelesítési software kapcsolódása során merült fel. Az új menetíró készülékek által rögzített helymeghatározási pozíciók „hitelesítéséhez” a gyártóknak és a vállalatoknak egy digitális szolgáltatást kell igénybe venniük. Sajnos a (OSNMA) szolgáltatás 2023. augusztus 21-ig nem került bevezetésre.

Átmeneti tachográf

Ezért ideiglenes megoldásként, minden újonnan nyilvántartásba vett tehergépjárművet átmeneti tachográffal kell felszerelni. Ennek zökkenőmentes lebonyolításra az Európai Bizottság átmeneti intézkedéseket dolgozott ki. Az átmeneti készülék nem igényel jóváhagyást addig, amíg az új OSNMA szolgáltatás rendelkezésre nem áll, így minden határátkelésnél a szállítmány „hitelesített tétel” megjelölést kap. Az Európai Bizottság szerint az átmeneti tachográf adatai teljesen megbízhatóak lesznek, és ugyanolyan jogi értékkel bírnak majd, mint bármely más tachográf adatai. Ezeket az adatokat az ellenőrző hatóságok (a hivatalos hitelesítés hiánya ellenére) el fogják ismerni.

Kötelező szoftverfrissítés

A 2023 augusztusa és 2024 áprilisa között a járművekbe, kamionokba beszerelt átmeneti tachográfokat később nem kell lecserélni, de azokat a szállítmányozó vállalatoknak 2026. március 31-ig frissíteniük kell. Ajánlott, hogy a szoftverfrissítésre legkésőbb a járműegységnek az átmeneti időszak végét követő első kalibrálásakor kerüljön sor.

Forrás: iru.org | Newsroom

Legolvasottabb

A HR szerepe a nehéz időkben – amikor bukdácsol a cég

A piaci kereslet csökkenése, az ipari tevékenység visszaesése és a munkanélküliségi ráta emelkedése csak néhány jelzője annak, hogy recesszió állhat előttünk. A gazdasági tevékenység két

Minifejvadászat – amikor a logisztikai toborzás gyors, célzott és költséghatékony

Az elmúlt években számtalan toborzási modellt láttam – a klasszikus hirdetéses módszerektől kezdve a nagykaliberű, sikerdíjas fejvadász projektekig. Mindegyiknek megvan a maga helye és értelme.

A világ legjobb munkája, legalábbis nekem

Beültem 24 órára egy kamion anyós ülésébe, és elbeszélgettem a járművön egymást váltó sofőrökkel. Mennyire unalmas napestig tempomattal hajókázni az autópályán, és hogyan válik stresszessé

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Pár éven belül elindulhat az Uber-szerű kamionozás

Ha valakinek van egy biciklije vagy motorja, már jó ideje egész könnyen felcsaphat futárnak, de csak azért egész könnyen, mert vannak olyan köztes, úgynevezett platformszolgáltatók, amelyek összeszervezik őt a kereslettel és a kínálattal. A két

Még egy előrejelzés a logisztika jövőjéről

Az unalomig elcsépelt trendek mellett néhány aktuális előrejelzéssel szolgálunk, amelyek véleményünk szerint a következő évben hatással lesznek az iparágra. Fontos szempont 2025-ben az IT-rendszerek egyre jobb előrejelző képessége, ami javítja a tervezhetőséget és a skálázhatóságot.

Mi ez? Hidrogén hajtású drónok a közúti szállítmányozásban?

Hidrogénüzemű drónok a szállítmányozásban! A jövő itt kopog az ablakon! Hidrogénüzemű Járművek A Hyundai Motor Group talán legradikálisabb hidrogénüzemű fuvareszköz koncepciói a héten mutatkoztak be a szakma előtt. Ezek az e-Bogie fantázianevű járművek együttesen a

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Sütik megváltoztatása