Új tachográf a kamionokon

2023 augusztus 21-től minden újonnan nyilvántartásba vett tehergépjárműveket és kamionokat új, 2. generációs intelligens tachográffal (SMT2) kell felszerelni.

Intelligens tachográf - Szőke kamionsofőr hölgy kezeli a tachográfot
Intelligens tachográf | Fotó: pixabay.com

Intelligens tachográf

Az új intelligens tachográfok műholdas követővel lesznek felszerelve, amely automatikusan érzékeli a határátlépéseket, és lehetővé teszi az információk valós idejű továbbítását az ellenőrző hatóságok felé. Ezenkívül az új SMT2 típusú menetíró készülék nagyobb biztonságot nyújtanak a felhasználóknak például a GPS zavarásával történő hamisításokkal szemben is.

Az új típusú digitális tachográf feladata kettős: digitálisan rögzíti a járművek, kamionok helyzetét a be- és kirakodás során, valamint a kabotázs- és kiküldetési szabályok érvényesítésére is használható.

Helymeghatározási pozíciók hitelesítése

A tachográf által rögzített pozíciók hitelesítésére használt műholdas jelek késedelmes rendelkezésre állása miatt azonban technikai és jogi bizonytalanságok adódtak. Ez a probléma a Galileo műholdas navigációs rendszer és a hitelesítési software kapcsolódása során merült fel. Az új menetíró készülékek által rögzített helymeghatározási pozíciók „hitelesítéséhez” a gyártóknak és a vállalatoknak egy digitális szolgáltatást kell igénybe venniük. Sajnos a (OSNMA) szolgáltatás 2023. augusztus 21-ig nem került bevezetésre.

Átmeneti tachográf

Ezért ideiglenes megoldásként, minden újonnan nyilvántartásba vett tehergépjárművet átmeneti tachográffal kell felszerelni. Ennek zökkenőmentes lebonyolításra az Európai Bizottság átmeneti intézkedéseket dolgozott ki. Az átmeneti készülék nem igényel jóváhagyást addig, amíg az új OSNMA szolgáltatás rendelkezésre nem áll, így minden határátkelésnél a szállítmány „hitelesített tétel” megjelölést kap. Az Európai Bizottság szerint az átmeneti tachográf adatai teljesen megbízhatóak lesznek, és ugyanolyan jogi értékkel bírnak majd, mint bármely más tachográf adatai. Ezeket az adatokat az ellenőrző hatóságok (a hivatalos hitelesítés hiánya ellenére) el fogják ismerni.

Kötelező szoftverfrissítés

A 2023 augusztusa és 2024 áprilisa között a járművekbe, kamionokba beszerelt átmeneti tachográfokat később nem kell lecserélni, de azokat a szállítmányozó vállalatoknak 2026. március 31-ig frissíteniük kell. Ajánlott, hogy a szoftverfrissítésre legkésőbb a járműegységnek az átmeneti időszak végét követő első kalibrálásakor kerüljön sor.

Forrás: iru.org | Newsroom

Legolvasottabb

Hogyan beszéljünk egy olyan alkalmazottal, aki nem dolgozik jól?

Engedjétek meg, hogy egy történettel kezdjem ezt a témát. Ügyfelemet, Áront nemrégiben léptették elő egy logisztikai vállalatnál igazgatóvá. Egy nemrégiben tartott coaching ülésen különösen zaklatottnak

Az EU haszongépjármű eladási trendjei 2023-ban. Fel vagy le, dízel vagy elektromos.

Az EU haszongépjármű-piacának fellendülésében még mindig a dízel dominál. Miközben az európai haszongépjármű-piac 2023-ban minden ágazatban pozitív növekedést mutatott, a dízel maradt a domináns üzemanyagtípus

Hogyan javítható a jelöltek kiválasztása.

HR-szakemberként úgy gondolom, hogy a jelöltek kiválasztása munkám egyik legfontosabb feladata. Nemcsak a szervezet sikerében játszik kritikus szerepet, hanem a munkaerő minőségét is meghatározza. A

Állás

Adj fel álláshirdetést!

Hirdess a LogiJobson!
Növeld céged hatékonyságát és sikerét! Logisztikai szakembert keresel? Találd meg velünk a legkiválóbbat!
Kapcsolódó cikkek
Archívum

Raktári ergonómia a fizikai dolgozók egészsége védelméért

Raktári ergonómia - A logisztikai vállalatok felelősséget vállalnak alkalmazottaik biztonságáért, egészségéért. A technológia fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak rendelkezésre, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a munkavállalók fizikai terhelésének könnyítéséhez. A raktári ergonómia alapvető fontosságú az

Teherszállítás a föld felszíne alatt? Ezt tervezik Svájcban

A Cargo Sous Terrain (francia nyelven, szó szerint: "Földalatti teherszállítás") egy tervezett földalatti logisztikai rendszer Svájcban. A szolgáltatók egy teljes körű, automatizált, rugalmas és tartós földalatti rakodási rendszert hoznak létre, amely lehetővé teszi a raklapok és

Svájc – A teherforgalom csökkentése a városokban intelligens logisztikával

Az InnoSuisse cég "Smart Urban Multihub Concept" elnevezésű kiemelt projektjének célja egy olyan intelligens logisztikai koncepció kidolgozása, amely fenntartható módon csökkenti a városi területek teherforgalmát. E cél elérése érdekében a cég a kiskereskedelem, a logisztika

A Volvo megtalálta az energetika Szent Grálját

A Volvo Trucks hétfőn közölte, hogy megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellákat használó járművei tesztelését. A svéd cég azt állítja, hogy hatótávolságuk elérheti az 1000 kilométert. Polimer elektrolitmembrános üzemanyagcella | Forrás: volvotrucks.hu Volvo-Trucks innováció A dízel már az

Minden, ami alternatív áruszállítás: e-cargo kerékpár

Az elektromos teherkerékpárt, más néven az e-cargo bicikli vagy e-cargo bike, sokan megmosolyogják, azonban reneszánszát éli. Nem mai találmány, korábban futárok, postások, szódások, tejesemberek, pékek rótták nap, mint nap ezekkel a város utcáit. Persze az

Konténerek be- és kirakodása 6 perc alatt?

Igen. Ez lehetséges... A Combi-CSS-t a konténerek berakodásának jelentős felgyorsítására fejlesztették ki. Miközben növeli az árukezelők biztonságát, minimalizálja a termék károsodását. A 30 000 kg-ig terjedő terheket egy konténeren kívüli platformra helyezik rá. A konténer

Elektromos konténerszállító kamionokkal zöldít a Metrans

Munkába állt az első elektromos konténerszállító kamion a döntően konténeres vasúti szállítmányozással foglalkozó METRANS Csoport csepeli intermodális terminálján. „Egyre többször igénylik az üzleti partnereink, hogy ne csak a terminálig, de egészen a telephelyükig szállítsuk el

Alternatívák áruszállításra – körkép 1.

REE Automotive áruszállítás Az egyik alternatíva az áruszállítás fejlődésére a REE Automotive, akinek a nevét korábban annak kapcsán lehetett hallani, hogy az indiai Mahindra is résztulajdonnal rendelkezik a cégben, mostanra pedig elkészült egy olyan jármű,

Önvezető elektromos teherautó, amelynek még sofőrfülkéje sincs?

A svéd Einride technológiai vállalat először mutatta be legújabb fejlesztésű fuvareszközük új képességeit az egyik ügyfelük telephelyén. Azt a lehetőséget demonstrálták, hogy egy távoli (remote) autonóm elektromos szállítás (AET) kezelő szakember több járművet egyszerre, vagy

Az első elektromos teherautó átadása Magyarországon

A Waberer’s csoport leányvállalatánál, a WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek

Sütik megváltoztatása